Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna - 31 augusti 2010 21:49

... och man önskar att sommarlovet varade längre än det gjorde som vanligt.  Känns som att sommaren bara har flugit förbi.


Har börjat min nya kurs om hur man gör affärer i Kina, så nu pendlar jag mellan Borlänge och Stockholm varje dag. typiskt att den här kursen skulle ges i Borlänge. Men det är bara 3 veckors pendling kvar innan vi äntligen drar till Peking i 5 veckor för att se hur det funger i praktiken i Kina.


3,5 timmar bilkörning dit, och lika mycket för att komma hem igen, är 7 timmars pendling om dan! Men det blev billigare att göra så än att pendla med tåget, då vi är 4 pers som åker tillsammans från Uppsala. Men det är långa dagar då vi har föreläsningar mellan kl 10.15 varje dag där. Kör hemifrån runt 6.20 på morgonen och kommer hem runt 18.30-19 på kvällen. Sen ska man orka läsa allt material också nån gång.


Träningen ligger lite i lä också, men det är svårt att hinna och orka träna när man är helt slut av att bara gå upp så tidigt på morgnarna och vara bort i typ 12 timmar om dagen. Ska försöka hinna till ett gruppmöte på Itrim imorgon träna efteråt i Uppsala, men det beror såklart vilken tid vi lyckas komma iväg från Borlänge. Idag var vi i Uppsala samma tid som gruppmötet slutade, suger att min grupp har möte så himla tidigt, kl 16.30 Kommer missa typ alla gruppmöten närmaste 2 månaderna. Men min coach var gullig och erbjöd mig att få fler individuella samtal som kompensation.  Men hoppas kunna smita lite tidigare imorgon, mina medresenärer var på att skolka sista timmen.


Kommer att sova hos syrran närmaste 2 nätterna så sparar man en timme på morgonen i alla fall,samtidift som är snäll och stälelr upp som barnvakt.  kan bli skönt. då kan man vakna kl 6.30 istället 5.45, halleluja!


 Trots fina resultat förra veckan är mina nojor tillbaka nu, e så rädd att börja gå upp vikt när jag inte hinner träna ordentligt och inte får in den naturliga rörelsen under dagen som att springa till bussen o tunnelbanan. Istället sitter jag 7 timmar om dagen i bilen, känns "american fetto" varning.. Och så går det inte superbra med salladerna till lunch då mina kompisar vill käka ute varje dag, vilket oftast blir på lunchställen utan sallader som jag tycker om. Det e komplicerat att inte gilla alla grönsaker eller grönsakskombinationer..


oj blev ett långt inlägg, mycket som snurrar i huvudet som vanligt ;)




Av Anna - 28 augusti 2010 00:08

Just nu känner jag mig oövervinnerlig. Det kommer säkert straffa sig senare, men just nu känner jag mig jävligt grym måste jag säga. Hade lyckats med att inte gå upp i vikt o Grekland utan hade gått ner lite till eller i alla fall hållit mig vikstabil.


- 28 KG nu!


Känns helt sjukt, kan faktiskt inte fatta att det är så mycket jag har gått ner. Det verkar som att jag klarar mig ganska fint på att käka 2 måltider vanlig mat och 3 måltider ersättning om dagen. Hade satt upp målet på - 7 kg under sommaren och hittils är det - 5kg, ca 0,5 kg/veckan. Och då fuskar jag ändå ibland med lite chips och en knytnäve kolhydrater till salladerna ibland. ( för att inte tala om allt jag åt i Grekland...) Det som de andra i min grupp skrattade lite åt och min coach tyckte var lite väl ambitiöst av mig får de äta upp nu haha.


Fick till och med beröm av min coach och en annan coach på gymmet att de tyckte jag såg så fräsch och välmående ut. Och det är ju så jag känner mig.  Bara 1,8 kg från målet jag hade satt upp för mig själv när jag började med dieten. Dock funderar jag på att gå ner några kilon till nu när det går så bra, jag kommer ju aldrig bli spinkig men vill gärna ligga under 80 kg och ha några kilon till godo att känna det är okej att pendla mellan när jag ska bli viktstabil. Är ju rätt lång också, så det skulle bara se konstigt ut om jag gick under 75. Men det är coolt att se musklerna man har fått på armarna nu, känner mig rätt så vältränad nu för tiden.


Imorgon blir det födelsedagsfest för en kompis, ska bli kul. Känns helt okej att unna sig en del vin på festen imorgon efter det glädjande resultatet.


Sov gott!

Av Anna - 25 augusti 2010 21:41

Grekland är över för det här året, nu e man hemma igen. Kul att se att man var lite saknad här på bloggen, det värmer :)


Har haft det helt underbart på Kreta. Första veckan var min kompis Helena, hennes pojkvän och hennes familj nere samtidigt. Hennes pappa och min pappa växte upp och flyttade till Sverige tillsammans så jag räknar de nästan som släkt. Sedan åkte jag och Daniel, min kille, på en liten roadtrip runt östra Kreta i 6 dagar och besökte lite andra kuststäder och stränder än de vanliga vi brukar åka till.


Korten nedan hamnade i omvänd ordning men tyckte det var kul att lägga upp lite bilder från semestern.



 Här lämnar vi Ierapetra för att åka med båt till Chrissi Island och även en liten bild på mig på stranden.

   


Här posar jag vid en palm i Vai som är känt för sina vilda palmer, och den fina stranden tidigt på morgonen.



   



Här stannar vi längs vägen fär det var så fin utsikt. Mindre smickrande bild på mig själv men enligt killen får kah skylla mig själv som hade så tajt linne på mig haha

   


Det enda tråkiga på resan var när jag glömde min lilla necessär med mobil, körkort, kontokort och 200 Euro i på en bensinmack på vägen hem så har kännt mig lite handikappad utan varken mobil eööer kontokort sedan jag kom hem. Idag kom äntligen nytt bankkort och simkort så nu har jag och Julia varit och köpt en ny mobil och en jacka till mig.


Imorgon bllir det till att åka till Uppsala på individuellt möte med min coach och sedan klippa håret. Ska bli spännande att se hur jag ligger till i vikten. Enligt vågen hemma har jag hållit vikten kanske till och med gått ner i vikt trots daglig konsumtion av toast och glass på stranden, och en och annan gyros (en slags grekisk kebab). Dock har jag inte ätit så mycket pistagenötter i år som jag brukade. Kan lätt smälla i mig 2-300 gram för det är så gott i värmen.


Hoppas alla haft en fin sommar, uppdaterar efter morgondagens möte hur det ser ut på viktfronten, kram.

Av Anna - 2 augusti 2010 23:43

Jag vet att jag har varit riktigt dålig på att skriva sista tiden, och nu drar jag på semster imorgon till släkten på Kreta med pojkvännen i 18 dagar så blir nog inga uppdateringar på ett tag igen. Ska bli såååå skönt, längtar riktigt mycket.


Har jobbat mycket på sistone och när jag inte jobbat har jag druckit vin och umgåtts med mina kompisar. Det är så könt att inte sitta hemma på sommaren utan vara ute och göra saker. dock har det sina sidoeffekter som att man fuskar lite väl ofta med maten och alkoholen och skippar träningen för att göra andra saker efter jobbet. Men jag tog mig i alla fall i kragen och körde 3 varv på gymmet idag efter en veckas uppehåll.


 Trots mina utsvävningar verkar det i alla fall inte som att jag har gått upp senaste veckorna, känns skönt, men jag bävar för hur det kommer se ut när jag har kommit hem från Grekland. Det finns ju så mycket god mat, och det är svårt att vara nyttig när man ligger på stranden och allt som finns att käka är toast, glass och chips. Laddade upp med barer och gröt på itrim, men får inte plats med så mycket i väskan som jag hade hoppats, trots att jag plockade bort massor med kläder i 3 omgången av packningen. har alltid för mycket med mig. Kom fram till att det kanske är okej att byta ut frukostgröten mot en liten burk naturell youghurt och en banan, och nåt liknande till mellanmål. annars hade ju bara maten vägt 5 kg som jag skulle ta med mig. Har med mig i alla fall 4 förpackningar med bars i, och lite gröt. men det är svårt att få med mat för så många dagar som jag ska vara borta. vi får se hur det löser sig...


Hela förra veckan sprang jag som en galning på jakt efter en svart bikiniunderdel och ett par svarta shorts. Heeelt utplockat. när jag till sist i ren panik köper en dyr bikiniunderdel på Åhléns utan att ha provat den, lyckas jag med konststycket att se fel och tar en italiensk strl 42 istället för europeisk, dvs strl 38. satt ju inte så himla snyggt, och självklart var den inte plomberad så jag kunde ju inte byta den. som tur är har jag en leopardmönstrad bikini jag köpte i början av sommaren, och sen en randig som har knytsnören i sidorna som jag får försöka spänna åt. trodde det i alla fall skulle finnas lite mer bikinis kvar, men str L är ju helt utplockat.


Ser som sagt ändå fram mot 18 dagar i sol och värme, med god mat och grekiskt vin. Ha en fortsatt bra sommar allihop!  

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards