Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

another day, another struggle

Av Anna - 16 juli 2012 21:28

Sommar, och det märks verkligen på kontoret. Är van att jobba i 110 % och alltid ha tusen saker på gång samtidigt. Men nu jobbar jag typ i 20%, skulle lika gärna kunna gå hem 2 timmar efter att jag kommer in. Det märks att alla är på semester. De flesta skulle väl njuta av detta, men jag måste erkänna att jag blir så sjuukt uttråkad när det är lugnt. Jag gillar att ha mycket att göra och hålla igång hela tiden

 

Anyways, nog tjatat om jobbet. Jag hade tänkt ta en bild på gårdagens nyttiga kvällssnacks, men kom mig aldrig för. Skulle verkligen vilja att man kunde blogga från mobilen, skulle vara lite mer bilder och små kommentarer från mig i så fall.

 

Hade så sjuukt mycket sug efter chips igår kväll. Var så nära på att gå ner till affären (som jag dessutom kan se från mitt fönster) och köpa chips. Men i sista stund hindrade jag mig själv. Hade ju faktiskt ätit lite godis på lördagen när jag gick på bio och såg Spiderman. Så istället för chips blev det tunt skivade äppelskivor som jag strösslade lite sötningsmedel och massor med kanel på. MUMS! som att äta äppelpaj, fast nyttigt, och så får man lite krisphet också när man är chipssugen. Nyttigt vs Onyttigt = 1-0!

 

Hade tänkt ta mig till Itrim och träna idag, men hamnade på stan med en jobbarkompis och fastnade sedan i tunnelbanan då det var stopp på gröna linjen igen. När jag väl kom till Slussen var det bara 40 minuter kvar tills de skulle stänga. Kändes rätt ovärt att stressa dit och träna lite halvhjärtat. Jäkla sommartider. Längtar tills de har normala öppettider igen, och inte öppet endast 3 kvällar i veckan till kl 19, och stängt efter kl 13 övriga dagar och hela helgerna. Men jag tog mig i kragen och gick ut på 60 minuter skogspromenad (och jag hatar skogspromenader pga av alla knott och feta sniglar etc på promenadstigarna). Men motion blev det i alla fall. 60 minuters promenad är bättre än att lägga sig i soffan framför TV:n som brukar vara mitt första val efter jobbet. Nyttigt vs Onyttigt = 2-0!

 

Dagens måltider:

 

Frukost: Kaffe med mjölk+ Havregrynsgröt med lättmjölk och lågkalori äppelmos

mellanmål: Itrim muesli bar

Lunch: kycklingsallad 

mellanmål: itrim mueslibar

Middag: tortellini med hemmagjord tomatsås och baby spenat till.  

 

 

Passade på att väga mig förra veckan när jag tränade och hade gått ner lite igen, vägde 83,2 kg. Mitt långsiktiga mål är ju runt 75 kg. Har troligtvis gått upp lite igen sedan dess. Funderar på om jag ska våga väga mig imorgon igen om jag går på en öppen gruppträff. Vet dock inte om jag pallar se att jag gått upp igen. Känns lite skönare att leva i förnekelse. 

vi får se.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards