Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna - 18 oktober 2010 17:27

Om ni undrar så har jag inte försvunnit helt, befinner mig bara just nu i Peking för fortsättningen  på min kurs om att göra affärer i Kina. Hittils har den inte riktigt hållit vad den lovat, är faktiskt riktigt besviken på kursen i sig även om det är coolt att vara i Kina. Men alltid kul att se att man har varit saknad på bloggen. Trodde inte att jag kunde komma åt bloggen härifrån, men verkar inte vara några problem även om det går väldigt långsamt allt på internet här. Men man saknar ju även att kolla på facebook, vilket man inte kan komma åt härifrån.


Kina är som sag riktigt coolt. Har varit i Peking i typ 3 veckor nu, har 2 veckor kvar. Har även gjort en avstickare till Shanghai i 4 dagar. Peking känns som en ganska kinesisk och mer traditionell stad, medan Shanghai verkligen är mer västerländsk. Jag e glad att jag har fått se båda städerna.


Det som intresserar er mest är såklart hur det går med vikten och maten här nere.  Måste säga att maten, till skillnad från vad alla säger, är riktigt god. Här i Peking påminner en hel del kruddning om thailändskt. Det är jättevanligt med starka rätter som innehåller chili, vitlök och ingefära. Min favorit här nere är "Gong pao chicken" som innehåller just det. Däremot går dieten jag bör hålla mig till mindre bra.


Det är typ omöjligt att hitta en vanlig kycklingsallad här nere, i alla fall där vi bor i en stadsdel som är väldigt kinesisk och det enda västerländska är typ KFC. Därför har det till stor del varit kyckliong med ris som man har levt på till mat här nere, iböand stora portioner, ibland små. Sen blir det inte hller så regelbundet som jag har varit van vid. just nu pendlar  det mellan 3-5 gånger om dagen. Och inte hade jag några bars med mig eftersom jag inte direkt prioriterade att fylla min enda resväska med bars för 5 veckor, speciellt som den godaste sorten var helt slut på lagret. Och gå vi väl på västerländska ställen, vilket inte är så vanligt eftersom det är väldigt mycket dyrare än kinesiskt, så slutar det oftast med pasta eller pizza. I know, bad!


Sedan slinker det ju även ner en hel del cookies och chips på hotellrummet, kommer bli sjukt svårt att vänja sig av med det när jag kommer hem till Sverige igen. Men jag har lovat mig själv att när jag kommer tillbaka så blir det till att vara stenhård på en gång. Saknar faktiskt mina sallader har känns mig så onyttigpå sistonde. Så strikt salladsdiet och träning 3 gånger i veckan måste jag börja med när jag kommer hem igen. Verkar ha gått upp lite grann här, vågen verkar visa bara 1-2kg (vilket e sjukt lite med tanke på hur totalt annorlunda jag käkar  här mot hemma), men det är åndå inte helt okej för jag har ju slitit för att bli av med dem från början. Har ju kännt mig lite tjockare här nere, och känns som jag ser tjock ut på bilderna, men å andra sidan är man ju inte sommarbrun längre, och man kanske bara inbillar sig att man ser värre ut än man gör. Får ju fortfarande på mig alla kläder, även om magen känns lite rundare på sistonde.


Man kan lugnt säga att alla mina dåliga vanor har kommit tillbaka, men jag är i alla fall medveten om dem och att jag måste bryta dem igen. Och jag vill bryta dem, för jag vill ha ett självförtroende på 8 istället för 5, på en 10-siffrig skala, och det hade jag i somras. I know I can do it, jag är okej med att ha gått upp lite, jag visste ju att det kunde ske och hade planerat för det, men det suger verkligen, speciellt som jag vet exakt varför det händer, och ändå har jag så dåli karaktär och skyller på omständigheterna. Bara 2 veckor kvar nu, sedan e jag hemma igen och måste komma tillbaks i rutinerna. Det svåraste med att nästan vara i mål är att inte luta sig tillbaka för mycket utan fortsätta kämpa, det tar verkligen styrka när det inte är lika lätt längre.

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards