Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Stillastående

Av Anna - 16 maj 2011 12:21

Vem skriver man denna blogg för? för sig själv eller för läsarna? För mig är det för mig själv. När jag började blogga om min viktminskning var det för att hålla koll på mig själv. Bloggen var en morot för att prestera, blev som ett krav på mig själv och höll mig på banan. Man jobbade för att prestera, visa på framsteg. Sedan utvecklades det till att ha någonstans att ventilera alla intryck man fick, en sorts dagbok där alla tankar och förändringar man gick igenom både psykiskt och fysiskt fick utlopp. Och det är det som fortfarande får mig att blogga.


Nu händer det inte så mycket med vikten, och man har inte så mycket funderingar på vad man kan eller ska äta. Man vet ju detta. Därför blir det inte så mycket bloggande om mat. Man går så mycket på rutiner nu. Ibland gör jag som jag bör, tränar och äter rätt. Ibland gör jag tvärtom. Tränar inte och äter helt fel. Men jag har inte gett upp. Jag kämpar fortfarande med vikten och maten. Jag går upp några kilon, går ner några kilon. Men jag har koll och låter inte mig själv skena. Kommer aldrig köpa större kläder igen. bara mindre. Förhoppningsvis. 


Just nu är jag bara så trött på allt. För det behövs fokus på mig själv, tid att träna, tid att laga nyttigt, tid att ägna mig åt bara mig själv. Men tid är en lyxvara ibland. Jag önskar jag vore en sån där effektiv människa som fokuserade 100% på det jag gör och får saker gjorda snabbt. Men sån är jag inte. Jag är en sån som klarar att fokusera några minuter här och där, sedan måste jag bryta av med nåt annat. Därför ligger jag efter med uppsatsen, efter med jobbsökandet, efter med träningen och efter med kosten just nu. Så nu försöker jag fokusera på att bli klar med uppsatsen. Om 2 veckor är uppsatsen klar. Sedan kan jag förhoppningsvis fokusera på att träna, äta rätt och hitta ett jobb till hösten. Så bloggandet kommer gå lite på sparlåga ett tag troligtvis, men jag läser fortfarande allas bloggar för att hålla mig inspirerad och uppdaterad om hur det går för er. 

 
 
sandra

sandra

17 maj 2011 17:02

Jag vet precis hur du känner! Jag är i precis en sån svacka, det tar så mycket tid och ork just nu att bara fundera över mat och vikt.. Blää.

Skönt att höra att du inte ger upp! Det ska inte jag heller :)

Kram!

http://itrimsandra.bloggplatsen.se

 
Luiza

Luiza

17 maj 2011 19:51

Hej vännen!
Ja, visst är det väl så att man börjar blogga , mest för sin egen del, som en öppen dagbok och för att kunna gå i "arkivet" för att blicka tillbaka...
Men det är väl också så, att man gärna vill ha pepping på vägen, om det nu är någon själ som hittar in till oss, vilket det ju är.
jag började blogga för IVF:s skull, det blev sen en blandning av IVF, vikt och vardag.
För varje kommentar som kommer in är jag evigt tacksam. Jag blir rörd av att folk hittar in, läser och fördjupar sig, följer mig och stöttar på alla olika sätt och vis. Men mest av allt blir jag lycklig om jag kan inspirera andra att göra bra saker i sitt liv, ta beslut som får dem att må bra.
Min blogg är mitt allt, även om det känns upprepande ibland...=).

Hoppas det går bra med din uppsats.
Kramar till dig, finaste.
Luiza

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards