Alla inlägg under juli 2012

Av Anna - 25 juli 2012 21:01

Äntlugen har jag semester! Började med att åka ut till mina föräldrars stuga uppe i en liten fiskarby som heter Mellanfjärden och ligger halvvägs mellan Hudiksvall och Sundsvall. Spenderade 4 dygn med att äta, sova, promenera och tog även en liten utflykt till Sundsvall.

Imorgon sticker jag till Kreta och släkten där i 2 veckor, ska bli sååå skönt. Blir en vecka tillsammans med mina föräldrar och sedan en vecka ensamma med släkten. Får se om jag och killen drar på en liten roadtrip runt ön som vi gjort de senaste åren, eller om vi stannar hemma hoa farmor. Har turen att min släkt bor i Chania så man har både bad och fest nära.

Kommer därför göra uppehåll på bloggen i 2 veckor. Sista jag vägde mig hos itrim vägde jag 83,6 kg. Mitt mål under semestern kommer att vara att hålla mig så att vågen inte visar mer än så när jag kommer hem. Håll tummarna för mig!

Av Anna - 19 juli 2012 22:41

Japp, idag vann den onyttiga sidan med 2-1. Blev pizzabuffe på pizza hut till lunch. Inte så vidare smart när man vill göra motsatsen till att gå upp i vikt. Sedan fortsatte det med att jag jobbade över vilket innebar att jag inte han hem för att byta om och ta mig till Itrim och träna innan stängning. Dock promenerade vi 30 min till mamma för att hämta nycklarna till landet, och 30 min promenad hem igen så totalt 60 min promenad blev det i alla fall. Och så blev det resterna av tortellini med tomatsås till middag. Inte mycket grönsaker idag alltså men väldigt mycket kolhydrater.

Av Anna - 17 juli 2012 22:54

Bara för att jag gnällde om att inte kunna blogga från mobilen igår så damp det självklart ner ett mail idag om att de nu har en mobilapp man kan ladda ner för att blogga från mobilen. Sjukt sammanträffande!

Tog mig till Itrim idag och passade på att köra ett svettigt pass. Känns alltid motigt när man är trött och seg efter jobbet, men när jag väl är där så känna det alltid så jäkla skönt att jag gick dit och så kör jag på. Just nu e jag så jäkla peppad när jag kör. Har ingen aning om varför men peppar mig själv med vilka snygga muskler jag ska få, och sen hjärnskrynklingwn verkar funka.

Gick även på öppen gruppträff efteråt. Var inte så inspirerande som jag hade hoppats, pratade mest om hur man kan träna under semestern. Inget nytt direkt, det är ju de gamla vanliga armhävningarna, utfall och dips som gäller. Problemet för mig är ju inte ty jag inte vet vas man kan göra. Problemet är att göra det! Få arslet ur soffan!

Vågade väga mig och set var bättre resultat än jag hoppats. Hade ju sjukt nog gått ner 2 kg förra vägningen på 2 veckor och antog att det var för att jag kissat mycket/ inte ätit så mycket till lunch. Denna vecka hade jag visserligen lagt på mig 4 hg men jag trodde faktiskt att det skulle visa mera. Så nu e jag lite peppad igen. Idag vägde jag 83,6 kg. 9 kg kvar till målvikten!

Av Anna - 16 juli 2012 22:21

Eftersom jag inte längre är student, har jag valt att byta namn på bloggen. Numera heter den Annaitrim.bloggplatsen.se istället för studentitrim.bloggplatsen.se. Kan bli så att jag framöveräven byter webbplats så man kan blogga från mobilen...


Hoppas ni hittar hit ändå...

Av Anna - 16 juli 2012 21:28

Sommar, och det märks verkligen på kontoret. Är van att jobba i 110 % och alltid ha tusen saker på gång samtidigt. Men nu jobbar jag typ i 20%, skulle lika gärna kunna gå hem 2 timmar efter att jag kommer in. Det märks att alla är på semester. De flesta skulle väl njuta av detta, men jag måste erkänna att jag blir så sjuukt uttråkad när det är lugnt. Jag gillar att ha mycket att göra och hålla igång hela tiden

 

Anyways, nog tjatat om jobbet. Jag hade tänkt ta en bild på gårdagens nyttiga kvällssnacks, men kom mig aldrig för. Skulle verkligen vilja att man kunde blogga från mobilen, skulle vara lite mer bilder och små kommentarer från mig i så fall.

 

Hade så sjuukt mycket sug efter chips igår kväll. Var så nära på att gå ner till affären (som jag dessutom kan se från mitt fönster) och köpa chips. Men i sista stund hindrade jag mig själv. Hade ju faktiskt ätit lite godis på lördagen när jag gick på bio och såg Spiderman. Så istället för chips blev det tunt skivade äppelskivor som jag strösslade lite sötningsmedel och massor med kanel på. MUMS! som att äta äppelpaj, fast nyttigt, och så får man lite krisphet också när man är chipssugen. Nyttigt vs Onyttigt = 1-0!

 

Hade tänkt ta mig till Itrim och träna idag, men hamnade på stan med en jobbarkompis och fastnade sedan i tunnelbanan då det var stopp på gröna linjen igen. När jag väl kom till Slussen var det bara 40 minuter kvar tills de skulle stänga. Kändes rätt ovärt att stressa dit och träna lite halvhjärtat. Jäkla sommartider. Längtar tills de har normala öppettider igen, och inte öppet endast 3 kvällar i veckan till kl 19, och stängt efter kl 13 övriga dagar och hela helgerna. Men jag tog mig i kragen och gick ut på 60 minuter skogspromenad (och jag hatar skogspromenader pga av alla knott och feta sniglar etc på promenadstigarna). Men motion blev det i alla fall. 60 minuters promenad är bättre än att lägga sig i soffan framför TV:n som brukar vara mitt första val efter jobbet. Nyttigt vs Onyttigt = 2-0!

 

Dagens måltider:

 

Frukost: Kaffe med mjölk+ Havregrynsgröt med lättmjölk och lågkalori äppelmos

mellanmål: Itrim muesli bar

Lunch: kycklingsallad 

mellanmål: itrim mueslibar

Middag: tortellini med hemmagjord tomatsås och baby spenat till.  

 

 

Passade på att väga mig förra veckan när jag tränade och hade gått ner lite igen, vägde 83,2 kg. Mitt långsiktiga mål är ju runt 75 kg. Har troligtvis gått upp lite igen sedan dess. Funderar på om jag ska våga väga mig imorgon igen om jag går på en öppen gruppträff. Vet dock inte om jag pallar se att jag gått upp igen. Känns lite skönare att leva i förnekelse. 

vi får se.....

Av Anna - 1 juli 2012 10:32

Hej, 


över 1 år sedan sedan jag skrev i min blogg. Första gången idag som jag loggade in på 1 års tid idag och ser att det verkar var några stycken som tittar in här varje dag, trodde denna blogg skulle ligga begraven sedan länge i alla nya itrim bloggar. 


Japp, det är ca 2,5 år sedan som jag började på Itrim för första gången. Jag är äntligen klar med studierna och lyckades till slut fixa jobb på ett stort företag där jag trivs hur bra som helst.


Min vikt har pendlat ca 10 kg fram och tillbaka det senaste året, och jag kände att jag började tappa träningsrutinerna när jag bytte från ITRIM till SATS eftersom man var tvungen att boka träningen, missade inbokade pass och därmed aldrig kom i väg och tränade i slutändan. Därför gjorde jag det mogna valet att gå tillbaks till ITRIM och gå med i viktminskningsprogrammet igen. Den här gången ville jag ta tag i mig själv innan jag hade gått upp för mycket. Jag kände att jag behövde får tillbaks kontrollen och tänket på hur jag ska bete mig runt mat och träning. Någonstans på vägen tappade jag det och det blev väldigt mycket "unna mig" och "på måndag...". 


Så nu är jag igång med att träna och gå på gruppträffar på itrim igen. Jag jobbar väldigt mycket med mitt självförtroende och tänk runt mig själv, och jag pendlar från att ena dagen känna mig som världens tjockis och som att jag misslyckats eftersom min kropp inte är som jag vill ha den, till att känna att jag faktiskt duger som jag är och jag redan har kommit otroligt långt från för 2,5 år sedan. Jag väger idag ca 25 kg mindre än för 2,5 år sedan.


När jag vägde in mig 14/2-2011 bägde jag hela 109,6 kg!!!

Som lägst har jag vägt 78 kg 

Idag väger jag ca 85,2 kg. 


Mitt mål är att gå ner till 75-80 kg och ligga där stabilt på lång sikt. Idag är jag inte där. Men jag vill dit. Och jag ska lyckas. So here we go!

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards