Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Träningsvärk

Av Anna - 8 maj 2011 23:56

körde som sagt Shape igår och idag har jag träningsvärk i rumpan. Känns varje gång man går i trappen. Så jag antar at de är en bra träningsform när man känner av träningen dagen efter.


Vet inte hur jag ska beskriva passet men jag tyckte det var lite som bodypump, core och yoga blandat. Lite för mycket balansövningar för mig, men vissa gillar ju sånt. Men känns skönt att ha testat något nytt. Får se om jag kör det igen. Gillar nog bodypump mer dock, känns mer i armarna och låren tycker jag efteråt. Och så gillar jag zumban som ni vet. har bokat in mig på ett pass med en kompis på tisdag, och det är inte den kompis som har en förmåga att boka av. Dock stod jag på plats 35 i kö när jag bokade så det e bara att hoppas många bokar av.


Det är det som är det värsta med gym, att man måste boka och inte bara kan dyka upp. Å andra sidan e det ju jobbigt att dyka upp och inte få plats på ett pass man vill gå på. Men jag störde mig ju även på itrim när man kom dit för att träna och cirkelnvar full. då hade man ju inga alternativ, speciellt inte när andra stod i kö för att träna. Nu kan jag faktiskt köra något annat om jag inte skulle komma med i sista stund. 


Har funderat en hel del på kropp och träning senaste tiden. Som ni vet så tjatar jag ibland om mina sista kilon jag vill gå ner, men inte riktigt orkar kämpa för. Men för mig är det inte så mycket vågen som stör som att kroppen är mindre vältränad nu än förut. Så jag ser de kilona som att tighta till kroppen. För om jag  inte gör det så kommer jag inte vara nöjd med den vikt jag når.


Vilket har fått mig att inse att träningen på itrim är väldigt bra (som om ni inte visste). All träning är bra, och itrims träning är väldigt lätt att komma igång med när man är helt otränad och börjar där. Cirkelpasset är faktiskt jäkligt bra, för man tränar armar, lår, rumpa och kondition under de 40 minuter man kör. och inte bara en muskelgrepp utan flera på samma kroppsdel. Det saknar jag lite. Gym är också bra, men man får inte den där allroundträningen som var så bra på itrim och slankade till hela kroppen. Nu måste man tänka lite hur man ser till att träna. I alla fall om man vill trimma kroppen. För gå ner i vikt gör man ju oavsett vilken träning man kör bara man ser till att bränna kalorier. 


jaha då lyckades jag med ett långt inlägg igen, ni får ursäkta mina långa haranger ibland. Sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards