Direktlänk till inlägg 12 september 2010

en vanlig matdag...

Av Anna - 12 september 2010 20:49

Jag har verkligen blivit dålig på att blogga på sistonde, men det kanske är för att de flesta dagar ser likadana ut nu för tiden...


Fick en fråga av Sandra om hur en vanlig matdag ser ut för mig. Just nu har jag nog ingen vanlig matdag, äter inte riktigt lika strikt som jag borde. Kanske är för att man e nästan i mål nu och inte riktigt orkar anstränga sig lika mycket, eller för att jag är rätt så nöjd med hur jag ser ut just nu även om jag självklart vill få bort lite runt magen fortfarande.


Tänkte i alla fall försöka beskriva en vanlig dag nedan:


Frukost: 2 skivor Polarextrem med tunnt lager mager grevé och smör på

            eller 1  skål med 1 skivad banan, lättyoughurt, russin och branflakes.


Mellanmål: cranberry/mueslibar


Lunch: kycklingsallad gjord på  kyckling och paprika i ugn, spenatblad,

               vitlökskrutonger och ceasardressing     som det ser ut på plåten när jag har plockat ut den efter 30 min. Har kryddat kycklingen med en marinad gjord av olivolja och massor med chilikrydda, vitlöksppeppar, timjan, salt och peppar som jag gnuggar in kycklingen i innan jag lägger in den i ugnen.   


Mellanmål: ytterligare en cranberry/mueslibar


Middag: samma som ovan oftast, ibland byter jag ut kycklingen mot en

                  chorizokorv.  Idag testade jag ett nytt recept jag hittade på Tasteline,                     Asiatisk barbecuekyckling, och det blev supergott!


http://www.tasteline.com/Recept/Asiatisk_barbecuekyckling 



som det såg ut upplagt på min tallrik:


 

 Imorgon tänkte jag testa att steka riset tillsammans med ägg och skyn så att det blir som stekt ris med kyckling, vilket ni vet det här laget vet att jag älskar!



 Något som är jobbigt med att befinna sig på diet är att käka luch ute, ni vet vad jag menar. Man kan inte alltid styra så som man vill när man försöker ta hänsyn till andra och vart de vill gå. Det  är inte alltid man känner för att hålla sig till salladsbordets erbjudande, i alla fall inte jag som inte tycker om råa grönsaker. Det har slunkit ner en och annan lunch som inte består av mestadels gränsaker de sista veckorna, men jag har upptäckt att det är ganska okej så länge jag håller mig till att äta inte för stor portioner och väga upp det resten av dagen.


Om man kan köpa lunch att ta med/ äter på café: PASTASALLAD!! supergott med en färdig pastasallad som innehåller kyckling, pasta, grönsallad och mango-chutney dressing. har snabbt blivit en favorit och finns på ICA. Annars funkar alltid ceasarsallad eller vilken kycklingsallad som helst för mig.


Om man äter på restaurang: ta den vanliga maten, men ta grönsallad till och försök dela upp enligt den gamla tallriksmodellen så känns det som att du unnar dig något samtidigt som du faktiskt inte är så onyttig som du tror. sedan gäller det att äta utan kolhydrater till middagen, eller i alla fall mindre.


Så här gör i alla fall jag, hoppas det kan vara till någon inspiration.  Som ni märker så äter jag ungefär 1/4-1/3 kolhydrater till maten nu för tiden, resten fördelas på grönsaker och kött. Ibland mer, ibland mindre.



 
 
itrimsandra

itrimsandra

13 september 2010 13:39

Tack Anna!

Jag har stått still ett tag nu och behövde lite inspiration, tack :)

http://itrimsandra.bloggplatsen.se

Anna

13 september 2010 19:55

Det var så lite, hoppas det hjälper :) har stått still en vecka sjäkv nu så mpste nog ta mig i kragen igen, åt lite godis och en bulle idag vilket jag inte borde ha gjort efter den här helgen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards