Alla inlägg den 7 november 2010

Av Anna - 7 november 2010 16:29

Nu har jag varit hemma från Kina i en vecka, och det är svårt att komma tillbaks i rutinerna. Dessutom saknar jag fakriskt, hör och häpna, Kina litegrann. Det var så skönt att gå ut och käka alla måltider och aldrig behöva laga mat, även om jag som sagt saknade mina hemmagjorda sallader ibland. För att inte tala om vanlig svensk frukost! Vanligtvis brukade jag trycka i mig en banan, en liten youghurt och några brödbitar till frukost där nere, så var ju oftast ändå helt okej frukost jag fick i mig även om brödet brukade vara det vitaste som finns.


Summan av kardemumman är att jag gick upp 3 kg i Kina på 5 veckor, vilket är lite  snabbare än vad jag gick ner i vikt sista 2 månaderna /vecka. Å andra sidan trodde jag faktiskt att det skulle vara värre. Sista veckan där nere hade mitt självförtroende sjunkit rejält och jag hade börjat inbilla mig att det typ var 5-7 kg jag hade gått upp. Visserligen har det försvunnit en del muskler på armarna och man ser ju inte lika vältränad ut som man gjorde i somras men om man ser det i ett längre perspektiv så är det faktiskt inte så farligt, för nu ska jag bryta den uppåtgående trenden. Det här är faktiskt första gången i min "itrim"-fas som jag har gått uppåt. Känns på något vis skönt att det skedde när jag helt anammade en annan livsstil, och inte till vardags här hemma.


Hade möte med min coach i tisdags och satte upp nya mål för mig. Egentligen var det jag som satte upp målen, och min coach som vanligtvis som sa åt mig att vara lite realistisk. Just nu väger jag 83,5 kg. Efter jul och nyår vill jag väga 75. Det kanske tar längre tid än så (troligtvis) men det är dit jag siktar att nå i det långa loppet. Fast som vanligt kommer jag att vara glad varje gång vågen står still eller visar på mindre vikt än veckan innan. Bara det inte visar uppåt. Och som min coach sa, nu vet jag ju faktiskt vad jag behöver göra för att nå dit. Synd bara att det blev lite lyxande i helgen som vanligt, är svag för vardagslyx.


I fredags var jag o shoppade med en kompis, slutade med att hon följde med hem, vi gjorde amerikanska pannkakor (inte det allra nyttigaste, speciellt inte med ett ton sylt på) sedan blev det en flaska vin o lite salta pinnar.



Svullosuccén fortsatte sedan med en pizza på lördagen, efter en liten promenad i höstvädret. Men nu har jag svullat på det jag har varit sugen på så nu e det slut med sådant. Ska inte köpa något godis eller chips förrän till idolfinalen om 6 veckor har jag lovat mig själv, och visst fan ska jag hålla det. Har jag gjort detta förr så ska jag lyckas igen.


"Det spelar ingen roll hur många gånger man faller,

så länge man fortsätter försöka ta sig upp igen och inte ger upp" 


Tänkte även bjuda på en bild på hur min frukost brukar se ut nu för tiden.


   

 1 stor kopp kaffe med lättmjölk, 2 dl youghurt med en knytnäve branflakes och lite russin, samt 1 Polarextrembröd som delas i halvor med lättost och smör


Häromkvällen lagade jag även en god måltid med fläskfilé, sötpotatis och rödlök i ugn samt  egengjord champinjonsås på creme fraiche, färska champinjoner och fond du chef. Supergott och höstigt.


    

Ovido - Quiz & Flashcards