Alla inlägg den 13 november 2010

Av Anna - 13 november 2010 12:16

Sitter här hemma och försöker motivera mig själv att skriva på mitt pm om kvinnligt ledarskap i Kina som måste in imorgon, men min skrivarpartner som fortfarande befinner sig i Kina har inte loggat in på skype ännu, så istället sitter jag och läser runt på alla bloggar idag.


Det är kul att se att så många fortfarande bloggar om sin viktresa, trots att den jobbigaste fasen är över, samt att så många nya bloggar om sin viktminskning med Itrim. Har hittat lite nya roliga bloggar o läsa, det som är så kul med nya bloggare är at många tankar de skriver om har man själv gått igenom, man vet var de befinner sig, men blir också påmind om hur man bör fortsätta tänka nu när man börjar närma sig sitt mål. Det gäller att inte tappa fokus, vilket är så lätt hänt.


Läste precis på Luizas blogg om hur mycket kalorier en latte innehåller, och hur mycekt kalorier det är att dricka en latte i kombination med att äta en bulle, ca 500. Det är sådant som det är så lätt att tappa fokus på nu när man har börjat unna sig saker ibland eftersom man märker att dte finns utrymme för en del godsaker om man sköter sig i det stora hela. Ett tips som jag fortfarande använder mig av är att be om en latte med lättmjölk, brukar vara möjligt på de flesta caféer, bla.a Wayne´s. Vanligtvis gör de ju latten på Baristamjölk, som innehåller mer kalorier än standardmjölk. Och om man älskar latte och fika som jag gör så e det bättre att dricka många med lättmjölk än med baristamjölk så får man i sig lite mindre kalorier på det viset.


Jaja, ska väl försöka ta tag i den här dagen snart, har ju en del att göra som vanligt. Ses snart igen!



Ovido - Quiz & Flashcards