Alla inlägg den 22 november 2010

Av Anna - 22 november 2010 11:05

Börjar äntligen repa mig efter 2 veckors förkylning. Så irriterande att bli förkyld precis när jag skulle komma igång med träningen igen. Varför händer sånt alltid? Har legat och hostat ihjäl mig senaste 2 veckorna, inte kul att vakna flera gågner per natt och ligga o hosta. Dessutom verkar jga ha gått upp 1-2 kg under de här 2 veckorna när jag knappt har rört på mig. Har ju inte vågat träna efterom jag bara legat o hostat. Visst kunde ha gått på promenader, men kändes ju lagom kul då det har  varit så mycket busväder.


Förra tisdagen var jag med mamma o körde lite linedancing som de ordnade på itrim i Sickla, men jag hostade så mycket under passet att det var pinsamt. Men det var ju kul att testa nåt nytt, och enligt stegräknarna körde vi 3000 steg under den timmen vi dansade. Dock tror jag inte linedancing är något för mig, blev bara irriterad på tanterna som inte kunde fatta stegen och hålla sig i sin egen linje så man krockade med dem hela tiden.


Har gruppmöte på onsdag, men är rädd för att gå dit o väga mig och inse att vågen här hemma stämmer och jag har gått upp i vikt igen. Inte har min slappare mathållning varit vidare bra för mig heller. I helgen blev det mycket vin, pizza och asiatisk buffé. Varför ska det vara så svårt att hålla sig till dieten? Jag vet ju vad jag ska göra, ändå klarar jag inte va att vara så strikt längre utan unnar mig både det ena och det andra. Känner att jag måste köra nån slags hjärntvättningskur igen, få bort suget efter onyttiga saker och mentaliteten att jag kan unna mig ibland, eftersom ibland har blivit lite för ofta på sistonde.


Men nu har jag plockat fram kyckling ur frysen och ska laga till kyckling till mina sallader för resten av veckan. Måste get back upon the horse så att säga. Det här funkar inte. Jag förstör ju bara för mig själv. Vill ju inte gå upp alla kilon igen. Bara för att jag har gått ner nästan 27 kg betyder det inte att jag är imål ännu, jag har fortfarande ca 8-10 kg jag vill gå ner innan jag e helt nöjd. Det är tråkigt att inse att det finns inga genvägar. denna viktminskning är ingen quick fix innan man kan gå tillbaks till hur man alltid har varit. det är en ny lisstil, och man kommer alltid få kämpa. Varför kan jag bara inte göra det? Varför ska det vara så svårt när jag vet vad jag ska göra och har lyckats göra det så länge?

Ovido - Quiz & Flashcards