Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Anna - 11 januari 2011 14:50

 


Som de flesta andra i mitt växande Itrim-nätverk fick jag en Blog Award med lite frågor. Tack!


Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?
"Denna ögonkontakt mellan oss varade inte längre än en sekund. Det var tillräckligt länge för att jag skulle bestämma mig för att lita på honom." ur Shantaram


Vad var det senaste du såg på tv?
"Spårlöst" och min vana trogen grät jag när de återförenades.


Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Ingenting. Har för en gångs skull inte satt på radion när jag försöker plugga. Och slipper plogbilarnas skrapanden idag.


När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår när jag promenerade till Itrim Sickla. och idag när jag rökte på balkongen :)

 
Vad har du på dig?
Min hemmamundeirng som består av svarta mjukisbyxor Adidas och en gråbrun t-shirt.


Vilken var den senaste filmen du såg?
"the Town" med Ben Affleck. Första gången jag tyckte han var sexig och inte plastig. T.o.m min pojkvän tyckte han var sexig och ville ha honom som frikort. Blev lite oroad om han var gay...


Skulle du överväga att flytta utomlands?
Inga problem! Min dröm har alltid varit att flytta till ett varmt land och driva ett strandkafé, typ Grekland. Har även bott i USA 1 år när jag gick i High School som utbytesstudent, och i Australien när jag backpackade innan jag började plugga i 7 mån. Man saknar Sverige när man är borta, men allt det nya väger upp det oftast.


Vill gärna skicka vidare denna award, men verkar som att alla jag läser redan har svarat på denna award!

Av Anna - 11 januari 2011 14:34

Känns lite som att jag går 1 steg framåt och 2 steg bakåt hela tiden. Överlevde jul och nyår något kilo tyngre än innan, men verkar som att det håller på att räta ut sig igen. Vet inte exakt då jag inte har varit förbi och vägt mig på Itrim sedan innan jul. Det känns ändå okej. Jag hade räknat med det, och det har inte gått helt överstyr för mig. Pendlar fram och tillbaka ca 2 kg. 


Hade tänkt börja träna redan förra veckan igen. seriöst. Men självklart åkte jag på en dunderförkylning efter nyår med feber tror jag (termometern var trasig) så lyckades inte komma iväg något förra veckan. Dessutom blev det lite gamla ovanor när jag tyckte synd om mig själv, lite mer onyttigt och mindre nyttigt som exempelvis att trycka i sig en hel förpackning Ben & Jerry´s cookie dough ice cream på 30 min, Ingen strålande start på 2011 med andra ord. 


Men nu är jag tillbaks! Körde 4 varv med mamma igår på gymmet, kändes skönt att ta i. Märktes att det var 2 veckor sedan sist då man blev lite svettigare och mer andfådd än vanligt tyckte jag. Handlade även upp mig på Itrims gröt och bars. Ska börja käka gröten på morgnarna igen för att förhopningsvis påverka vikten lite positivt.


Åt dessutom nyttigt igår, inget onyttigt slank ner i mig. Blev en sallad på färsk spenat, pannbiff och tzatziki till lunch, och sedan en gulaschsoppa från Viktväktarna till middag med en macka med lättost till. Tycker de är ett bra komplement hemma när jag inte orka laga mat, och dessutom billigare och mer mättande än Itrims soppor. Innehåller bara ca 150 kcal/burk. 


Sitter hemma mycket nu med min distanskurs, och det är så tråkigt!dessutom rör man inte mycet på sig naturligt, ska bli skönt när det är över och man rör mer på sig i vardagen. Det var nog så jag brände mycket fett i somras, sprang mycket på jobbet, gjorde saker hela tiden, tränade och åt relativt nyttigt trots en hel del rosépimplande. Men det är bväl bara att härda ut, sista veckan tråkigt nu.  

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards