Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Anna - 21 januari 2011 19:33

Vågen visade äntligen lite nedåt igen efter december. Bara 3 hg, men bättre än uppåt. Det är väl bara att inse att dagarna när man brukade gå ner minst 1 kg / veckan är över. Men allt som inte är uppåt är positivt i min värld. Väger nu 82,9 kg. Sakta men säkert ska jag gå ner de sista kilona.


Passade på att träna innan gruppmötet som var det sista för min grupp. Den enda mannen i gruppen hade tagit med sig blommor till vår coach, det var väldigt gulligt. Sedan serverades frukt, lite mörk choklad och alkoholfri cider i champagneglas. Medans vi satt o myste fick vi sammanfatta vd vi tyckte om året, vad vi tyckte bäst om etc. Gav en lite reflektion på vad man har åstadkommit senaste 11 månaderna. 


Det bästa med året är att jag har gått ner i vikt, och lärt mig förhålla mig till mat på ett nytt sätt och hålla mig till regelbundna måltider. Detta hade jag aldrig lyckats med utan itrims stöd i ryggen. 


Nu lämnar vi det ämnet, och går till ett roligare ämne, mat! Speciellt asiatisk mat. har sjuka cravings på det just nu. 


Senaste asiatiska måltiden jag lagade, min asiatiska kyckling- och nudelwok. Jag är ganska mycket för att "slänga i och testa om det funkar", kör på känsla, så därför kan jag inte ge er måtten på allt, men ni kan få ingredienserna om ni blir sugna på det. Den här måltiden räckte till ca 6-8 portioner (middag + lunchlådor).


Det färdiga resultatet:


 



Min syster lärde mig detta med vitkål. Jag skivade 1/4 vitkålshuvud och rev några morötter som jag stekte tillsammans med vitlök, böngroddar och teriyakisås i en stekpanna så de blev mjuka. Detta eftersom pojkvännen inte äter vitkål eller morötter. Annars går det nog lika bra att slänga i det med resten. 


 


Jag stekte 1 kg kycklinfilé skuren i bitar tillsammans med ca 4-6 klyftor vitlök, 1/2 chilifrukt, riven ingefära (ungefär lika stor som tummen), salt och peppar. Under tiden kokade jag upp 2 paket nudlar i kastrull. När kycklingen började bli färdig hällde jag i ca 1 flaska teriyakisås, böngroddar, champinjoner, japansk soja och lät kycklingen stekas i ytterligare några minuter innan jag hällde ner nudlarna i wokgrytan. Slutligen hällde jag på 3 st ägg och stekte tillsammans med allt. 



 


Supersmaskigt! Känner inte längre ett behov att gå ner till thai-takeawyen här när jag kan göra ännu godare mat hemma själv. Nu e det bara pinnarna som fattas för den ultimata upplevelsen, måste komma ihåg att spana efter det på indiska när jag går på stan.


Ha en supermysig helg allesammans!





Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards