Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Anna - 13 januari 2011 16:48

Trots stressig vecka med inlämning inatt för en labbuppgift tog jag mig ner till iTrim och tränade 3 varv med lite extra på några stationer. Efteråt körde jag lite planka och crunches på sidan, har märkt att jag har fått lite mer putmage än vad jag hade i somras. 


Efteråt tiggde jag en av coacherna om att få väga mig där trots att det inte är mitt hemmagym. Var intressant att remsan som kommer ut ser lite annorlunda ut än i Uppsala och visade på vilken vikt och fettprocent man bör sikta in sig på, det gör den inte i Uppsala. Vet inte om det är positivt eller negativt. Kanske är bra så att man fokuserar på sina egna mål och inte på vad en remsa påstår att man bör sikta in sig på eftersom alla har olika förutsättningar utifrån benmassa och muskelmassa. 


I alla fall, resultatet var bättre än jag hade ställt in mig på. Trodde att jag skulle ha gått upp minst 2 kg sedan jag vägde mig innan jul, men icke. Hade bara gått upp + 0,5 kg! Alltså mycket mindre än jag trodde. Kanske är senaste veckans duktighet som satt sina spår, eller så spårade jag inte ur fullkomligt under december som jag trott. 


Ska till mitt vanliga center på måndag för motivationssamtal och vägning så därför väntar jag och uppdaterar vikten på riktigt efter det. Vem vet, på något magiskt vis kanske det ser ännu bättre ut då :) 


Shoppade i söndags och köpte 2 par nya jeans på H&M i strl 32 i midjan! Kan inte minnas när jag senast kom i den storleken på H&M. Senaste 5 åren har de i alla fall varit för små för att jag ska kunna klämma i mig dem. Känns så skönt att kunna shoppa "vanliga kläder"! No more big size på Kappahl, Lindex, H&M. Nu är det vanliga kläder som gäller, och det är så tillfredsställande när man måste gå och hämta mindre storlekar än man tror, att inte behöva leta efter största storleken på plaggen längre för att sedan inse att man inte kommer i dem. Nu kan jag äntligen ha mindre än största storleken! Detta kommer vara farligt för min plånbok! Men sååååå kul!

Presentation

Längd:173 cm Målvikt: 80-75kg

24/2-10 109,4 kg startvikt
5v: 100,3
12v: 91,4
Börjat med varierat
14v: 89,9
21v: 83,5
29v: 80,2
36v: 83,4

21/3-11: 80,7
28/3-11: 79,4
3/7-12: 83,2

Min viktkurva

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards