Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Anna - 12 februari 2011 15:22

Efter snökaoset som skapade världens problem när det kom till att ta sig fram till jobbet i Stockolm, pojkvännen fick t.o.m lifta in till Söder när bussarna var inställda, så är det så otroligt vackert väder idag!


Pojkvännens lillasyster är här på besök, så efter frukosten tog vi på oss varma kläder och begav oss ut på isen i Järla Sjö. Pulsade fram i 3 dm tjock nysnö, klarblå himmel och strålande sol. Tog en liten fika i solen vid restaurangen ute på bryggan innan vi pulsade till ICA i Sickla och köpte lite lösgodis till kvällens melodifestival. Jag borde ju inte ha köpt godis, men men, idag var en sådan dag och tänker inte må dåligt över det.


Verkar som att vikten har minskat 1 kg sedan förra helgen, men å andra sidan gick jag väl typ upp 1 kilo efter massor med vin o kladdkaka förra helgen. Sjukt hur det kan fluktuera under en vecka i vikten.


Min syster födde sitt andra barn igår morse, så nu e jag stolt moster till inte bara en underbar liten kille, utan även en liten flicka. Det hade blivit lite panik på morgonen när hon insåg att det var dags och dem inte fick fram bilen i snökaoset, så de fick ringa en taxi som tog sin tid innan den dök upp, ringa hennes mans bror som fick möta upp dem vid busshållsplatsen och ta hand om deras första barn, innan de kom fram till sjukhuset. Sedan tog det bara 4 min efter att de kom in till sjukhuset innan flickan föddes. Om jag nån gång blir gravid så hoppas jag också att det ska gå sådär snabbt, och inte ta timmar. 

Ovido - Quiz & Flashcards