Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Anna - 17 februari 2011 22:49


Idag åt jag både en nyttig lunch och middag. Eller kanske jag borde säga att jag höll mig till dieten idag, och inte avvek från den. Till lunch blev det viktväktarnas gulaschsoppa på burk (150kcal) + rågbröd med lättost på. Till middag blev det min vardagsräddare: rotfrukter i ugn med pannbiffar.


Blandade ihop morötter, palsternacka, paprika, rödlök och skivade även en stor aubergine och in i ugnen med det i en timme. sedan garnerade jag auberginen med lite mozzarella strax innan jag plockade ut plåten ur ugnen. Det blev middag för oss båda, och 2 lunchlådor vardera, även om killen käkade pasta iställdet för grönsaker.


Aubergine i ugn är min nya favorit. Mamma lärde mig ett grekiskt recept, som jag ska testa nån dag snart, med aubergine, krossade tomater och fårost. Man delar eller skivar aubergine, smörjer in det i olivolja och ställer det i ugnen i ca 30 min på runt 180-200 grader. Under tiden kokar man krossade tomater med salt, peppar och timjan (kanske vitlök också minns inte) i en kastrull. Efter 30 min så lägger man på den kokade tomatsåsen på auberginen, och gratinerar med fårost och så kör man det i ytterligare ca 20 min. Imambaldi kallades rätten har jag för mig. Supergott! 


Har även bokat in mig på 6 pass på SATS följande 2 veckorna (f.o.m. måndag)


Mån: Box med malin

Ons; Zumba (måste se vad alla snackar om)

Tors: Spinning 


Mån: Box med Malin

Ons: Zumba

Tor: Box med Malin


Nu kan jag inte hoppa träningen! Blev tvungen att flytta fram mitt itrimmöte som jag faktiskt ville gå på, eftersom jag måste ha ett möte med företaget jag skriver upsatsen åt istället. lite surt. Så nästa gång jag ställer mig på itrims våg blir den 1/3. hoppas på skillnader då. 

Av Anna - 17 februari 2011 10:27

Efter att ha hängt på Stockholms Universitet under dagen, drog jag till SATS i stan och körde Body Combat tillsammans med en kompis. Jäklar vad jobbigt det var. Kanske har sämre kondis än jag trodde innan det passet, för jag blev illröd och svettades som bara den efter 15 min. Det var kul, och jag har träningsvärk i armarna idag. Har ingen aning om hur många kalorier jag brände, eftersom jag inte har någon pulsklocka, men det kändes som en del. 


Efter passet så hoppade vi in i bastun i 10 min, mer klarade jag inte i den värmen, förstår inte hur folk kan sitta i timmat i bastu, jag tycker mest det blir jobbgt efter typ 2 minuter. Men det var skönt att vara lite uppvärmd i kroppen innan man tog sig ut i kylan för att komma hem igen.


Skulle ha gått på Box ikväll med en kompis, men hon ställde in det i sista stund, damn it. Jag har längtat efter det passet, även om det kommer vara ett mördarpass. Tror dessutom att jag tycker det är roligare än Combat eftersom man då slår mot någon och inte bara i luften som i Combat. Men jag vill gärna känna den jag går emot, så därför avvaktar jag till måndagen och hoppas att vi kommer att köra då. Får se om jag tar mig till itrim under dagen eller SATS och bara kör lite crosstrainer eller cirkelträning så jag får någon träning. 


Ska väga mig på måndag, och är lite rädd för att se vad itrims våg säger. Kommer inte vara lika fint resultat som för Sandra som har som har tränat så duktigt på sistonde. Men nu har jag shapeat upp mig under veckan. Inget fikabröd, snabbmat, godis under några veckor framöver, så får vi se vad som händer. 

Ovido - Quiz & Flashcards