Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Anna - 20 mars 2011 17:06

Idag har jag haft en riktigt mysig dag med mammsen. 


Åkte ut till Gustavsberg och gick runt på Porslinsfabriken, shoppade lite nya köksknivar superbilligt på Ittala´s outlet. Sedan tog vi en latte i solen och tittade ut över vattnet. Vårkänslor! Knaprade på chokladbar till kaffet, trots att de innehåller 200 kcal istället för 150 som jag ska leva på. Men det kompenserade jag lite genom att äta viktvöktarnas thaisoppa som innehöll 114 kcal till unch när jag kom hem. 


Tog en sväng förbi plantagen och köpte nya växter till lägenheten. Blev en stor Yuccapalm att ha ståendes på golvet mellan balkongen och TV-bänken. Köpte även 2 stora fredskallor till vår djupa fönsterbänk i vardagsrummet. Har velat ha lite stora gröna växter länge. 


Nu ska vi promenera hem till mina föräldrar på middag, ooch sedan promenera hem igen. Brukar ta ca 30 min att ta sig dit, så sammanlagt blir det kanske 1 timmes promenad fram och tillbaka. Tyvärr får jag inte äta maten men ska ta med mig en annan viktvätarsoppa, gulaschsoppa som innehåller 150 kcal så den blir likvärdig med itrims portioner. 


Kanske är dumt att experimentera lite, men om jag håller kalorimängderna på portionerna så tycker jag inte att det borde vara någar problem. Har jag rätt eller fel tror ni? Ska fråga min coach imorgon när jag har möte med henne. 

Ovido - Quiz & Flashcards