Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Anna - 13 mars 2011 15:28

.. så har jag vestämt mig för att köra 3 veckor VLCD. Det kommer att bli tufft, men har jag klarat 12 veckor förut så ska jag väl klara 3 veckor nu. 


Satt och kollade igenom mina gamla inlägg, men tyvärr började jag inte blogga förrän i den 3e veckan så kommer inte riktigt ihåg hur det det var i början. Måste säga att jag imponerades av hur duktig jag var då. Fuskade typ ingenting under de veckorna. Det var väl därför jag också lyckades gå ner 18 kg på 12 veckor. 


Just nu ligger jag väl 5-10 kg över mitt mål, och jag hoppas att jag kan gå ner åtminstone 5 kg på 3 veckor. It´s gonna be a bitch, men har diskuterat igenom detta lite med min uppsatspartner och även min pojkvän, och de kommer att stötta mig. Att ha folk som stöttar en när det känns tungt är väldigt viktigt, i alla fall för mig, för att lyckas. 


Hittade mitt gamla matschema som jag ska försöka följa igen.


Under VLCD perioden ska jag köra 5 måltider om dagen på 150 kcal styck, dvs 750 kcal om dagen.


kl 9 - gröt

kl 12 - shake

kl 15 - shake

kl 18 - soppa/gröt

kl 21 - shake


Har laddat upp med sockerfria alternativ idag så jag har något om suget sätter in, som fun light saft och sockerfria halstabletter. Hoppas jag klara detta nu.

Ovido - Quiz & Flashcards