Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Anna - 10 mars 2011 11:04

... men har haft fullt upp och inte orkat sätta på datorn på kvällarna när jag kommer hem. 


Träningen går bra, håller mina träningspass och körde zumba igår. Ikväll blir det box igen. Är det bara jag som svettas som en gris på zumban och boxen? När jag körde cirkelträning på Itrim så svettades jag inte så mycket, eller kanske lite, på typ 3 e varvet. Nu svettas jag som en gris efter 15 min. Skulle behöva ett lager handdukar bredvid mig när jag tränar, eller kanske en personlig fläkt som följer efter mig. Men jag tar det med en klacksprak, det måste ju betyda att jag tränar konditionen bra och bränner kalorier. Dock känns det som mina muskler inte är lika stora/snygga som när jag körde cirkelträning. Armarna har blivit lite slappare. 


Hade möte min coach i måndags, hade gått upp lite. Väger nu 84,5 kg. 4 kg mer än jag gjorde i september. Inte bra. Ända sedan Kina har jag släpat några kilo för mycket, och jag lyckas inte gå ner de. Fick känna på hur mycket 25 kg väger (dvs det som jag faktiskt har gått ner) och hur mycket 4 kg väger (det som jag stör mig på). Jag kanske är fjantig som stör mig på dem, vad vet jag. Men det som jag tror att jag stör mig mest på med de extra kilona är tänk om det bara är början på att lägga på sig alla de andra kilona jag har gått ner? 


Bestämde mig, efter lite diskussion med coachen, om att köra på pulver igen i 3 veckor från och med nästa måndag. Kände mig upprymd efter beslutet, även om coachen tyckte att det inte behövdes men att jag skulle göra det om det var det jag verkligen ville och det kunde få tillbaka min motivation. Sen blev jag fundersam.


Orkar jag verkligen det igen? Att ständigt vara kissnödig, inte få dricka vin, inte äta gott? Och tänk om jag går ner till min målvikt, men går upp kilona igen lika snabbt eftersom det bara är några veckor som jag pulvrar? dessutom har jag kommit igång med träningen igen, men då kanske jag inte orkar köra lika hårt på boxen? Och tänk om jag inte klarar att vara lika benhård igen?


Så nu velar jag. Ska jag köra pulver eller inte? 

Ovido - Quiz & Flashcards