Alla inlägg under februari 2011

Av Anna - 8 februari 2011 11:28

så känns det med vikten, man går ner ett kilo, man går upp ett kilo. Järnviljan att stå emot godsaker och kolhydrater som man hade i somras finns inte där just nu. Men huvudsaken är väl att man inte går uppåt bara och inte faller tillbaka helt i gamla rutiner.


Försöker skärpa till mig med maten igen, men sen på helgerna så faller man tillbaka på godsaker. Har i alla fall bestämt mig att köra en ny drive lagom till sommaren för att gå ner de sista kilona. Just nu försöker jag väl bara landa i mig själv och var jag befinner mig mentalt just nu, och inse att jag har varit jäkla duktig det senaste året, och egentligen är fin som jag är nu. Man kan inte hänga upp sig på 1-3 kg mer eller mindre, det är ändå ganska stabilt stilla just nu. Huvudsaken är att det inte fortsätter gå uppåt.


Skaffade gymkortet till SATS i förra veckan och igår gick jag på mitt första body pump pass. det var skönt att träna något annat än cirkelträningen, och det bra med tat boka ett pass är att man faktiskt måste gå på det och inte kan skjuta upp det som det lätt blir när man inte har träningen planerad. Dock återkommer ju gamla nojor när man ser alla vältränade människor på SATS, plötsligt är man inte en av de mer vältränade som man var på itrim, utan en av de mindre vältränade. Känns lite jobbigt att ställa om sig mentalt. Låter sjukt. Man tränar ju för sin egen skull, och alla är väl så fokuserade på sig själva, men jag kom att tänka på att det är just det som håller överviktiga från att gå till gym, man vill ju inte vara tjockast, sämst, u name it. Men det gäller att fokusera på sig själv, och inte åp hur man tror att andra ser på en, för man tränar ju faktiskt för sin egen skull.


Har bokat in mig på minst 2 pass i veckan framöver, lite body pump första veckan och box nästa vecka med en kompis. Såg så kul ut med boxen när jag spanade in genom förnstret. Ville köra body combat men de har tydligen inte det på mitt center, även om jag skulle kunna ta det på ett annat center. Speciellt om man bränner så mycket kalorier som Sandra gjorde. 


Nu måste jag komma igång med att leta teorier till uppsatsen, men ska försöka blogga snart igen




Av Anna - 2 februari 2011 23:27


.... och äntlige införskaffat mig det omtalade SATS-kortet! Fick 20% studentrabatt på det, ibland lönar det siga att vara student även om det suger den 25:e varje månad. 


Har bokat in mig på bodpump på måndagar och onsdagar 2 veckor framöver. Så skönt! Har längtat efter ett sånt pass dä man verkligen kan ta ut sig i musklerna. Ville boka ett pass redan imorgon, men det var såklart fullbokat med folk i kö. Men jag har ju Itrim kvar till slutet av mars också (fick en månad förlängt när jag var bortrest en månad). 


Det som suger med SATS är såklart att man måste boka pass, och om man missar att avboka 3 gånger när man inte ska gå så får man inte boka på 3 veckor. Det är tyiskt mig att missa en sån sak. Man kanske skulle ha en iPhone.... Å andra sidan kan man träna på gymmet, som förhoppningsvis inte är lika fullt som Itrim är just nu efter nyår. Hoppas att det inte är lika fullt om en månad på gymmen...Det är i alla fall det jag kommer att sakna med itrim, att man kan träna spontant när det passar en. Nu måste man planera typ 2 veckor före. Men men, å andra sidan har man ondligt mycket mer variation i träningen, och jag ahr varit lite uttråkad av cirkelträningen på sistonde.


Nu e det sängdags, får se om det blir premiär på Crosstrainer på SATS imorgon, eller lunka runt på pulspass på Itrim som gäller men träna ska jag för nu var det en vecka sedan senast igen.

Av Anna - 1 februari 2011 11:40

Årets höjdpunkt för mig, melodifestivalen. Tycker det är grymt kul att kolla in alla dåliga låtar, kläder, etc. Roligast är att se Eurovision i slutet av maj, när man får se alla pinsamma bidrag från andra länder också. Men mysigast av allt är ju cokså att man samlas många och tittar på det tillsammans, det blir något av en fest. Förra året hade jag precis börjat pulvra, så jag låg o tyckte synd om mig själv medan jag sög på mina sockerfria halstabletter och var otroligt sugen på chips, cla, godis, ni vet det som hör till "folkfesten". I år kan jag äta allt sånt, men ska försöka begränsa mig i alla fall till att inte överäta och unna mig varje helg. för let´s face it, för mycket unnande = för mycket vikt. Och jag ska aldrig behöva köpa större klädstorlekar igen!


Ovido - Quiz & Flashcards