Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

Dag 2 på VLCD

Av Anna - 15 mars 2011 13:20

Är nu inne på min andra dag med VLCD igen, och måste säga att det går över förväntan bra. Har svaga minnen från förra gången att jag var svag och lite snurrig, men har inte kännt något sådant ännu. Visserligen har jag inte gjort så mycket ansträngande saker,men känns som att jag oroade mig inför detta i onödan. Å andra sidan vet man ju att suget kommer orentligt först efter ett par dagar, när detta har blivit tråkigt. Lite småhungrig var jag igår kväll, men botade det så gott jag kunde med sockerfria halstabletter och vatten. Tack för peppen Sussie och Sandra!


Ska försöka komma iväg på zumba ikväll. hade ställt in boxen igår eftersom jag inte trodde jag skulle ha så mcket energi första dagen på pulver. Som alla vet så måste man ju ändå röra på sig även om man äter lite kalorier. Hade planerat in zumba imorgon kväll men verkar som att jag får hoppa in o jobba istället, hade hellre dansat zumba även om det är skönt med lite cash. 


Sitter nu och dricker den nya VLCD-shaken blåbär/vanilj. Lite skum smak, men inte så illa som jag hade trott. Mamma varnade mig för den, men jag tyckte den var ganska okej. Har ju haft svårt för de andra fördiga shakesen, men det kanske är för att de är så tjocka i konsistensen. Den här är ganska tunn och rinnig, lite som minimjölk i konsistensen. Nedan kan ni se vad jag laddade upp med när jag gick förbi Itrim på vägen hem från bibblan igår. Hade typ helt tomt i skåpet.


  


 
 
Luiza

Luiza

15 mars 2011 14:38

Jag har funderat på det där med att gå över till vlcd, men inte tagit tag i det... Nu känns det som att det är försent, innan provrörsbefruktningen, så jag får ta det efter istället.
Skönt att höra att det inte tar emot lika mkt som första gången, jag är nog lite rädd för det också,men så vet man ju att det ger snabba resultat och det är det man vill ha =).
Lycka till , fortsättningsvis. Att dämpa suget med halstabletter är riktigt bra =).

Kram på dig.

http://www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com

Anna

15 mars 2011 16:22

Du gör nog helt rätt som fokuserar på provrörsbefruktningen nu, och tar det lugnt med viktminskningen, för det var ju som sagt målet med att gå ner i vikt. Hoppas verkligen allt funkar och löser sig för dig! Tänk på vilken enorm skillnad du faktiskt har åstadkommit under den här perioden!

Stor kram till dig och fortsätt hålla humöret uppe! Jag håller tummarna för dig!

 
Sussie

Sussie

15 mars 2011 14:44

Härligt att du har kommit igång och att det funkar bra!
Har inte testat den där blåbärsshaken, men är lite nyfiken på hur den smakar. Men med din beskrivning så kanske jag ska skippa den ändå. :)
Ha det så bra och heja!
Kram/Sussie

http://itrimsussie.blogspot.com

Anna

15 mars 2011 16:17

haha, ja jag tror tyvärr inte den smaken är för alla, men smaken e ju som baken :D tänk dig de vanliga färdiga shakesen med lite kvalmig smak, fast den här är lite rinnigare i konsistensen

 
Ingen bild

anna

19 mars 2011 12:00

kan rekomendera Zumba på dvd.
Jag köpte min på www.uffessakerochting.se Mycket snabb levererat och service.
Kan rekomnedera. Lycka till. Anna

Anna

20 mars 2011 16:58

Tack för tipset, har funderat på det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards