Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Anna - 1 juni 2010 19:51

Då har man hållit på i 14 veckor, 20 kg senare och jag måste säga att det har varit värt allt än så länge. Jag hade nog aldrig klarat det innan, och Itrim har verkligen hjälpt mig att få nya vanor.


Jag har gått från att äta 2-3  gånger om dagen i stora portioner till att äta 5 gånger om dagen i mindre portioner och med grönsaker som jag aldrig åt förut. Och jag mår så himla bra! det gjorde jag även under pulverdieten, jag mådde nästan oförskämt bra även om man var sugen på annat ibland så hade man nog aldrig klarat av att hålla sig om man inte konstant blev motiverad av den snabba viktminskningen och har fått ett helt annat sätt att tänka på saker nu.


När jag går i mataffären försöker jag välja det alternativ med minst kalorier i o väljer lättmjök till cafe latten när jag fikar, etc. Och de grönsaker jag klarar av att äta försöker jag äta mycket av. Jag har aldrig gillat att laga mat varje kväll när jag kommer hem, så jag brukar laga storkok när jag väl lagar, blir ca 5-6 portioner av 1 kg kyckling och massor av paprika i ugnen till samt kokta morötter. Och nu har jag upptäckt machésallad och babybladspenat så nu blir det även lite grönt även om det är tillsammans med massa tzatziki. Kan låta trist och inte så varierande, men jag åt väldigt enformigt innan dieten också, man åt ju pasta med köttfärssås 5 dagar i veckan för att sedan byta till pasta medd korvstroganoff 5 dagar i veckan. Ja ni förstår... Så för mig är det inga problem med att vara enformig, och just nu är jag så insnöad på att detta ska funka och det är så här jag ska hålla på resten av livet, och det känns faktiskt helt okej med mig.


Dessutom får jag unna mig något gott nån dag i veckan, men i liten mängd som igår kväll då jag åt 2 knytnävar chips istället för en hel påse som jag gjorde innan (resten tog killen glatt hand om) Och i förra veckan unnade jag mig en bulle när jag fikade. Men de gånger jag har unnat mig nåt så finns det i bakhuvet att jag får betala för det sen på nåt vis genom att promenera hem istället för att ta bussen eller liknande. Känns som att detta funkar för mig i alla fall. 

Ovido - Quiz & Flashcards