Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Anna - 24 juni 2010 14:17

Hade gruppmöte igår och passade på att träna när jag ändå var där så jag i alla fall fick in 2 träningstillfällen den här veckan. På gruppmötet pratade vi mycket om de försändringar vi har gjort och de mål vi har under sommaren och hur vi ska nå de målen. Fick jättemycket beröm för att jag ahde gjort så mycket förändringar i mitt liv, och en del av de är ju sånt som man inte tänker på så mycket, eftersom det bara är så det ska vara för mig nu. Ger en lite perspektiv på vad man faktiskt åstadkommit.


För att låta som en tjatmoster, så måste jag säga att det är en del. Jag har börjat träna 1-3 gånger i veckan (okej oftast en på sistonde men jag försöker hinna med fler pass)  och desssutom försöker jag promenera överallt eftersom killen har min cykel sedan hans nya blev snodd. Så nu promenerar jag ner till stan och gymmet på 20 min istället för att ta bilen eller bussen, och sedan promenerar jag hem. Jag ser dessutom till att ha lite saker att göra så jag måste göra de promenaderna, känner mig onyttig nu för tiden om jag bara sitter hemma hela dan, till skillnad från förut. Men den största skillnaden mot tidigare är att jag faktiskt äter grönsaker och sallad och försöker undvika kolhydrater så mycket som möjligt även om det slinker ner en potatis då och då så bygger mina måltider mestadels på sallad och kyckling.


Vi fick ju även sätta upp mål för vad vi ville uppnå under sommaren, och eftersom jag inte är en realist som kan ta det lugnt så är mitt mål att ha gått ner de sista 7 kg jag har kvar till min målvikt. Sedan är målet även att må bra och lyssna på min kropp, vilket är något som jag har börjat nu. Jag föröker lyssna på kroppen när den säger att den är mätt eller behöver mat eller vatten eller vila, istället för att bara köra på.  För att uppnå detta är det ju bara för mig att köra på som vanligt, kanske träna lite extra, men jag vet hur jag ska göra och det känns inte så jobbigt, vilket är en skön känsla.


Dessutom är man ju 23 kg lättare nu än för 17 veckor sedan!


   


Nog med moralkakor, imorgon e det midsommar och ska till landet i hälsingland för att fira med min familj och vänner. Ska bli mysigt var ett tag sedan jag var där på sommaren, och det är så mysigt där uppe med traditionellt midsommarfirande, kuddkrig på en stock över ån, lite matstånd, tombola, folkmusik och sådant.


Glad midsommar på alla, hoppas det går bra att inte äta för mycket imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards