Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Anna - 29 juni 2010 19:38

Midsommar gick väl inte riktigt som planerat, vissa vanor sitter ju djupare än man tror, speciellt tanken att "man får ju unna sig det e ju midsommar". Ska inte väga mig den här veckan, dels hinner jag inte med jobbet och sista minuten packningen inför flytten i helgen. Dels vågar jag inte efter den här helgen.


Min vana trogen blev det vägmat i bilen upp till stugan i Hälsingland.  Jag, killen och min kompis som är som en släkting (våra familjer har vuxit upp tillsammans) körde upp i torsdags kväll. SLutade med att vi stannade på Frasses och jag sjävklart beställde pommes till min hamburgare, visserligen blev jag sjukt mätt och åt inte upp pommesen men inte bra.


Sedan blev det ju en hel del vin under midsommarafton, både till lunchen, middagen och kvällen. det där med att dricka i måttliga mängder när man dricker under en hel dag gick inte så bra. Gillar ju vin som ni kanske har märkt.


I söndags kom det ultimata sveket mot allt jag har hållt på med senaste månaderna. har ju drömt om en pizza sedan dag ett på dieten och i söndags blev dagen då jag åt min första pizza sedan i februari. 2000 kalorier jag inte behövde. Det positiva är ju att det inte var så fantastiskt gott som jag fantiserat om. Det negativa är ju att jag har tillåtit mig.


Nu e det sallad och grönsaker närmaste veckorna, inga avvikelser från planen. Trots att det är överfullt med godis och kakor på jobbet just nu. Men lyckades i alla fall hålla mig idag och ska hålla mig imorgon också. sedan jobbar jag resten av sommaren på en annan avdelning i stockholm eftersom det är dit jag flyttar i helgen.


Hoppas det har gått bättre för er andra under midsommarhelgen.

Ovido - Quiz & Flashcards