Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

vecka 15, dag 2

Av Anna - 3 juni 2010 19:12

Den här veckan blir det en hel del fuska. Men inte mat som jag trodde, utan vin!


Igår var det grillfest med klasskompisarna så då blev det nog en flaska vin jag fick i mig (570 kcal=inte nyttigt) samt 2 chorizokorvar med tzatziki men jag ahde i alla fall med mig egen sallad till det så jag hade nyttigt tillbehör till istället för korvbröd eller potatissallad som man brukade innan. O kvällen innan blev det också 2 glas vin samt en cider när jag var ute o festade.


Ikväll ska jag nog ut och festa igen så blir nog en hel del vin till det igen. Men det är ju tentavecka, och man måste ju fira att den här terminen äntligen är över imorgon efter opponeringen på arbetet. Hur man nu ska orka läsa på på morgonen samt genomlida ett seminare kl 9 på morgonen om man går ut och festar ikväll haha. Men jag tog mig i alla fall till gymmet idag och tränade ett stenhårt pass där jag pressade mig allt jag hade. dessutom promenerade jag in till stan och ner till gymmet så har nog promenerat 45 min idag i alla fall + tränat.


Just nu lagar vi storkok, grekisk köttgryta (Kokkino Mouskari) och det doftar såååå gott. Det är nötkött som kokar med krossade tomater, buljong och vatten i en timme. Sedan häller man i rödvin, vitlök, peppar, morötter, lök och paprika och kokar en timme till så allt blir mört. Till det tänkte jag ta en sallad som man kan äta med de kokta morätterna.


Ska klippa mig imorgon, can´t wait. Har längtat en evighet efter att göra det men har väntat tills pulverdieten var slut så håret kanske skulle vara i bättre kvalitet vilket jag tror att det har blivit igen.


Sedan blir det roadtrip ner till Linköping för att hälsa på killens mamma och lillesyrra då syrran skulle vara borta hela sommaren i spanien och norge så vi bestämde spontant ikväll att vi skulle köra ner och hälsa på innan hon försvann, ska bli kul. Blir nog ina inlägg under helgen då.


Ha en trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards