Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Vecka 16, dag 2

Av Anna - 10 juni 2010 23:22

Full rulle på sistonde. Skulle egentligen bara ha jobbat i måndags den här veckan men helt plötsligt hade jag fått 6 pass den här veckan, och dessutom 2 extra nästa vecka än så länge. Hoppas på fler pass samtidigt som jag skulle vilja vara lite ledig och ladda om efter skolterminen är slut. Dessutom var det så mycket att göra på jobbet att jag frivilligt erbjöd mig att jobba över 2 timmar i onsdags, vilket jag bittert ångrade i slutet när jag var heeeelt slut. Men cash is king, som jag brukar säga och jag behöver ju alla pass jag kan få nu när jag flyttar snart. Fast det kommer inte bli kul att behöva stiga upp kl 4 i helgen för att vara på jobbet 5.30 Dessutom ska jag tydligen ha utbildningspass med en ny tjej på söndagen, stackaren som får jobba med mig som är lite snurrig själv på hur man fixar saker när det blir struligt på flygplatsen, var ett tag sedan jag jobbade där, har jobbat i Stockholm hela veckan.


Linköping var mysigt, blev hamburgare på Max på vägen ner, men jag skippade pommesen och gillar inte dressing så jag hoppas att det inte satte sina spår. Resten av helgen var det bara grönsaker och kött som slank i mig hos killens mamma. Tyvärr lyxade jag igen på söndagkvällen när vi kom hem och åt 190 g pistagenötter. Inte nyttigt, men sjuuukt gott. Svettades lite extra sedan på gymmet i måndags för att kompensera det hela. Tyvärr har jag inte hunnit träna sedan i måndags igen då jag har varit i Stockholm hela veckan o jobbat o sovit hos mina föräldrar. Ska bli bättring på det snart, men det e svårt att planera in träningen när man har så oorganiserat liv som jag. Men man bränner nog en hel del på jobbet ändå, till skillnad från att sitta still o plugga. tror jag räknade antal steg nån dag för länge sedan och kom upp till 10 000 på en dag.


För första gången på en evighet var jag och killen lediga båda två idag. (om vi inte räknar in helgen också). blev en tripp till banken för att skriva på lån samt beställde ett nytt köksbord till nya lägenheten på Stalands. dyrt men nödvändigt kände vi. Sedan blev det till att möta upp en kompis o hennes kille för att käka och hänga lite. Var sugen på Thaimat men vi hamnade på samma grekiska restaurang som jag var med killen på födelsedagen. Min kompis överraskade mig med att bjuda oss på middagen då jag hade fyllt år fr 2 veckor sedan. Väldigt gulligt av henne. Blev lite vin och potatis till souvlakin, men sedan kompenserade vi med att promenera en stund till slottsbron och kollade på Hammerfall som uppträdde under Love Stockholm. Kände att ajg verkligen längtar tills vi flyttar hit snart. Jag trivs så mycket bättre i Stockholm än i Uppsala, jag känner mig verkligen mer hemma i Stockholm.


Måste bara bli bättre på att lära mig äta rätt saker när jag käkar ute, men det kommer väl. Till dess e det endast grönsaker och kött som äts o tillagas hemma, lunchlådor is the shit om man ska kunna kontrollera vad man får i sig. Vet som sagt inte om mina matmängder är helt enligt handflatemetoden, men än så länge verkar det funka. Men jag är livrädd för att man ska gå här i godan ro och tro att allt e bra och chockas nån dag när det är vägning på Itrim, som på måndag. Hoppas det visar mindre än sist då.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards