Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

vågen fortsätter nedåt...

Av Anna - 21 juni 2010 20:43

Nästan 23 kg nu, det går undan nu! kunde inte hålla mig till onsdagen utan var tvungen att väga mig ikväll när jag var in o tränade, kunde inte tro mina ögon när vågen stannade på 86,7 kg, hela 2,2 kg till sedan förra veckan som har ramlat av, helt otroligt!  Speciellt efter denna fyllehelg.


Måste bero på att jag har börjat jobba nu och har jobbat ganska mycket så man springer runt och stressar hela tiden istället för att sitta still framför en dator o plugga. den vardagliga motionen spelar nog in. Visserligen var det kanske ett kg mindre i muskler när jag nte har hunnit träna så mycket, men det där kan ju växla och bero på vilken impedance man har.


Var på födelsedagsmiddag när  min kompis pojkvän fyllde år, vi var väl 8 st som var ute. Käkade en ceasarsallad med potatis i, sedan blev det en halv flaska vin till middagen. Efteråt gick vi hem till en av de som var med och drack drinkar, fick nog i mig 3 st minst innan vi knatade ut till Saluhallen och dansade loss. Där blev det ytterligare några drinkar, minns inte hur många, innan vi fick hem till min kompis när klubben stängde och körde lite efterfest till kl 6 på morgonen.


 


Jag och killen tog en taxi hem vid kvart över 6 på morgonen med solglasögonen på, ramlade in i lägenheten o tryckte i oss frukost innan vi ramlade i säng kl 7 på morgonen och sov till 11 när jag tog mig upp för att ta ännu en bars. Sedan låg vi bara hemma framför TV:n o var bakis hela dan, dock blev det ingen bakispizza den här gången utan en hederlig kycklingsallad som vanligt. Kändes skumt. Men nyttigt efter all alkohol kvällen innan. även om jag saknade den där pizzan och chipsen på det, men no no more.


Imorgon blir det till att packa inför flytten hela dagen och kanske sola lite med min kompis som ska komma över o hjälpa mig. sedan blir det utgång igen, men ska inte dricka lika mycket som sist.




 
 
Sussie

Sussie

21 juni 2010 22:35

Härligt!!! Kilona bara rinner av dig!
Jag har förstått att det inte går att leva ett liv helt utan fester och annat. Och jag vill inte leva utan det heller. Så länge jag känner att jag kompenserar i form av träning och promenader och fortsätter tappa vikt så tänker jag leva som jag gör nu. Fick jättemycket ångest efter min festhelg i Stockholm förra veckan och trodde att jag hade gått upp ett ton, minst. Men så var det ju inte - och jag fick ett intyg på att en festhelg då och då funkar för mig, så länge jag sköter maten och inte svävar ut allt för mycket.

Heja dig! Hoppas du får en fin vecka!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Anna

Anna

22 juni 2010 11:13

Tack, det känns så grymt härligt, kan inte riktigt fatta att det går så här bra. Nej ett liv utan fester vore tråkigt, det är en del av min personlighet haha. Skönt att veta att jag inte e ensam om att behöva festa ibland, och veta att det funkar även för andra. Det är väl det där med att sköta resten, och skippa pizzan dan efter...

http://studentitrim.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards