Alla inlägg den 9 december 2010

Av Anna - 9 december 2010 16:35

Hmm, idag blir det visst 2 inlägg, så njut :)


Lite uttråkad som jag var satt jag o läste lite strunt på Aftonbladet (hmm inte så ovanligt) och hittade en länk på nyttiga recept från Viktklubb som alla låg under 400 kcal /portion som jag tänkte jag kunde dela med mig. Ni når dem i denna länk: 21 Nyttiga Recept Viktklubb  (dvs om jag lyckades infoga rätt)


Var på musikal igår och såg "We will rock you" som bygger på Queens musik. Såg den för typ 8 år sedan i London och mindes den som jävligt grym. Självklart blev jag lite besviken när jag såg den här hemma, men den manliga huvudrollen hade en grym röst o var lite snygg också :). Väl värd att se om man gillar Queens musik. Ganska futuristisk story om hur det bara finns kommersiell musik och musikinstrument är förbjudna, och revolten mot detta. Som sagt, ganska värd att se.


Nu ska jag åka till Coop och hämta upp mina proteinbars som jag har beställt från internet med mintchokladsmak och pepparkakssmak från Swebar. Tack Sandra för tipset! Finns även i butikerna Life, men det var billigare att beställa på nätet om man ändå vill köpa många. 598 kr betalade jag för 40 st. Lite billigare än bars från Itrim, men vi får se om de mättar lika bra.


Imorgon bär det av till landet med hela familjen för att fira mammas födelsedag och baka pepparkakor och lussebullar. Hoppas man lyckas hålla sig från att trycka i sig allt för mycket pepparkaksdeg som man brukade göra back in the days, vi får se...


Kram

Av Anna - 9 december 2010 11:43

I tisdags var jag på personligt möte med min coach och passade även på att väga mig. Trots några utsvävningar i matväg, så har jag fått tillbaka lite träningsrutiner igen, vilket visade sig på vågen. Hade gått ner 0,6 kg sedan 2 veckor tillbaks. Det är en sån skön bekräftelse att det visar neråt igen efter lite motgångar när man i det hela har skött sig ganska okej under de senaste veckorna.


Hade ett långt samtal med min coach om det där med självbilden, och hon tyckte att jag skulle sluta vara så hård mot mig själv. Hon ville att jag skulle titta mig själv i pegeln och säga att jag duger som jag är, och att jag är snygg.  Har alltid haft lite svårt för såna saker, tyckt att det är lite fjantigt. Jag vet ju att jag har gått ner massor i vikt, 26,7 kg, och ibland känns det som det också, medan det andra dagar känns som jag är lika tjock som innan jag började med detta. Huvudet och självkänslan har inte riktigt hängt med i kroppens förändringar. Så fort det blir lite motgång så kryper man tillbaka ner i det där svarta hålet man befann sig i när man var tyngre och känner att man misslyckats och hur kan det gå så bra för andra människor.  Negativa tankar som äter på en och får en att må dåligt.


Så nu ska jag försöka låta bli att tänka i de banorna. Jag har gått ner massor i vikt, folk känner knappt igen mig och blir chockade när jag berättar hur många kilon det är. Jag känner knappt igen mig på gamla bilder, och jag vet att jag ser grym ut nu. So what om jag har lite gäddhäng på armarna och lite dallrig mage fortfarande, det är inget som ingen annan har, och det gör mig inte till en mindre värd människa. Jag är inte längre den "tjocka tjejen" som inte är värd lika mycket som andra.


Jag är jag, och kan aldrig bli någon annan, men jag duger som jag är och jag har aldrig sett lika bra ut som idag. Det ska jag tänka på när det känns lite motigt.

Ovido - Quiz & Flashcards