Alla inlägg den 24 december 2010

Av Anna - 24 december 2010 00:14

Nu är julen äntligen här. Efter att ha sprungit fram och tillbaka över halva Stockholm idag under 5 timmar har jag äntligen köpt alla julklappar och slagit in dem nu. Höll även pojkvännen sällskap när han fick vänta på tåget till Linköping, stackaren kommer inte komma fram förrän i natt. Men det var väl cärre för de som skulle till Skåne o Göteborg. 


Vill passa på och önska alla som läser min blogg en riktigt God Jul och tacka för allt stöd jag har fått under året, det har verkligen betytt mycket för mig och fått mig att kämpa på när allt känns tungt!


Jag hoppas alla passar på och njuta under julen, för det är bara under 1-3 dagar men din nya livsstil kommer att gälla hela livet. Så var inte för hårda mot er själva under julen, det kommer inte jag att vara, för det kommer en tid efter julen!


Dock hittade jag en liten lista på hur mycket av skräpmaten man kan äta och förbränna unom 30 min. Hoppas det kan vara till hjälp efter helgdagarna!



Så mycket kalorier bränner du:
30 min promenad á 150 kcal

35 st jordnötter
20 st chips
350 st popcorn
50 st salta pinnar
2 stora bitar (27 gram) mjölkchoklad
Coca cola
1 liten kanelbulle
1/6 pizza
1 stor (50 cl) lättöl
1 liten (33 cl) starköl
40 gram gelegodis
1/3 bit av dubbelDaim
3,5 st Chicken McNuggets
1/3 st Big Mac
½ bit gräddtårta
2/3 punchrulle
1/2 hamburgare McD
1 liten (33 cl) coca cola
½ pommes frites mellanstor

Ovido - Quiz & Flashcards