Alla inlägg den 15 december 2010

Av Anna - 15 december 2010 11:12

Kändes skönt att ta tag i träningen igen efter en stillassittandes mathelg. Igår gick jag ner o kärde 3 hårda varv på Itrim innan jag drog till skolan, och det kändes så skönt att träna igen. Var skönt att träna på dagtid när jag var ganska pigg, då orkade jag satsa lite mer på step-up brädorna och joggingrutorna. Körde 3 varv med lite extra tid på armmuskler, för att sedan avsluta med några rundor situps. Ska även träna ikväll med mamma o längtar faktiskt efter det.



Gårdagskvällen bjöd även på lite god och förhoppningsvis hälsosam mat. Blev kyckling med rotftukter, sötpotatis och champinjonsås. Mycket gott o höstigt tyckte jag, så det kommer nog bli en favorit i repris.



 


Jag stekte kycklingen med vitlök och färsk chili i stekpannan. Under tiden hade jag skivad sötpotatis, morötter, paprika, palsternacka och rödlök i ugnen ca 50 min på 200 grader. Pojkvännen gjorde såsen genom att fräsa färska champinjoner innan han blandade ner creme fraiche och köttbuljong o lät det koka ihop i några minuter. Mums! Själv skippade han mina rotfrukter o käkade pasta till kycklingen och såsen, som det brukar bli eftersom han inte har lärt sig att äta grönsaker ännu bara för att jag har gjort det.



Kör en favorit i repris för att påminna mig själv hur långt jag har kommit sedan jag började på itrim för ca 10 månader sedan, och vart jag ska nå.




                Startvikt: 109,4 kg                            Nuvarande vikt: 82,7 kg

 


               Målvikt: 75 kg

 



Ovido - Quiz & Flashcards