Alla inlägg den 17 december 2010

Av Anna - 17 december 2010 11:42

Blev ingen träning med mamma i onsdags som sjukade sig. Lika bra var det för jag var på dåligt humör o grinig den dagen när det inte gick som jag ville med pluggandet. Istället sprang jag ner i torsdags och körde ett riktigt effektivt träningspass.


Körde 4 effektiva varv på itrim, inget fuskande utan 100 % hela vägen. Mycket springande med rumpsparkar på joggingrutorna, och en hel del springande upp o ner så snabbt jag orkade på step-up brädorna.Avslutade med lite situps. Här ska fläsket brännas! 


Har ofta kännt att jag orkar mer än de 3 rekommenderade varven, och är av den åsikten att om jag väl tagit mig dit så kan jag lika gärna köra på. Hade nog kunnat köra 5 varv om jag hade pressat mig ordentligt, men tyckte att 4 varv var ganska ambitöst det med. Var ordentligt svettig o röd efter det passet, precis som man ska vara när man ansträngt sig.


Fick en fråga av Sandra om vad jag tyckte om barsen från Swebar som jag hade beställt. Den med mintchoklad var riktigt god, o efter några gånger tyckte jag även om den med pepparkakssmak. Lite skum dock, eftersom det blir lite chokladsmak också med den. Tror inte att de mättar fullt lika bra som Itrims cranberry/muesli barer, men fullt godvärdiga mellan måltiderna. Tycker faktiskt att det har blivit svårare att bli mätt även på Itrims bars mellan målen, men  det kanske bara är jag. Swebars innehåller ca 209kcal/55 g medan Itrims bars innehåller ca 200 kcal/55 g. Inte så stora skillnader i kolhydrater, sockerater och fetter vad jag kunde jämföra. Och om jag inte har helt fel så e jag inte lika sugen på pepparkakor eftersom jag får äta den smaken som ett mellanmål, ganka fiffigt.


  


Jag har bestämt mig för att kunna njuta under julen och äta det jag vill äta, för att på så sätt inte vara bitter för att jag inte får äta och det sedan ändå inte syns på vågen att man hållit igen. Med det sagt vill jag inte gå upp under julen, utan försöka hålla mig relativt viktstabil. Hur ska jag göra det då?


Min plan är väl helt enkelt att fortsätta köra på som nu, äta lite pepparkakor, njuta under julhelgen och nyårshelgen, men försöka promenera under de helgerna och träna på så gott det går under veckorna. Det är bara jul o nyår en gång om året, och den här nya livsstilen är något jag vill kunna leva resten av livet med, inte något som jag ger upp för att det inte passar mig och jag tröttnar på det för att man inte kan unna sig. Därför kommer jag att ta tag i de sista kilona i januari igen. För min viktminskning ska vara långsiktig, aldrig mer ska jag tillbaks dit jag var.


Ovido - Quiz & Flashcards