Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Anna - 8 maj 2010 12:30

händer inte så mycket just nu. Sitter och försker komma igång med inlämningsuppgifter men känner mig så omotiverad med det. Egentligen skulle jag bara vilja ha en dag ledigt. Det är det som är det värsta med att plugga, alla säger att man ska njuta av det men det är svårt att njuta av det när man inte har 5 dagars arbetsvecka utan snarare 7 dagars. inte många helgeer som jag slapapt på det senaste året. Nu har det ju varit så mycket med lägenhetsköpet, tack för alla gratulationer, och med skolan så jag har inte hunnit ner till gymmet under deras öppettider sedan i måndags. Ska på möte på måndag morgon, och då ska jag även väga mig och träna innan skolarbetena fortsätter.


Hoppas på att ha nått ner till 90 kg innan jag avslutar ersättningsmåltiderna den 19:e maj. Det skulle innebära en viktminskning på ca 20 kg under 12 veckor, samt att det bara är 10 kg kvar att kämpa ner när jag går över till mat.


Tanken  på chips förföljer mig den här veckan, börjar bli riktigt sugen på sånt nu. OLW kör ju nån reklam om "superchips" och det är svårt att värja sig mot suget då. Istället för att ignorera reklamen tänker jag "varför just nu? kunde det inte ha kommit innan dieten, eller efter?" inte bra tankar....  Upptäckte på ICA igår att OLW har infört ugnsbakade chips, de innehåller "bara" ca 400 kcal/ 100 g jämfört med vanliga chips som innehåller ca 500 kcal. SÅ om man är sugen på chips kan man välja ugnsbakade istället för vanliga, dessutom är de påsarna bara 150g vilket minskar risken att man föräter sig. Självklart borde man undvika chips helt, jag vet, men om man nu ska "synda" kan man välja det minst dåliga alternativet...

Ovido - Quiz & Flashcards