Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Anna - 31 maj 2010 21:19

Vågen fortsätter peka nedåt trots att jag har ätit mat i 2 veckor nu, helt otroligt, jag har nått mitt andra delmål, under 90 kg! Egentligen e det bara med 1hg, men ändå! Efter 2 veckors uppehåll från gymmet då jag inte har hunnit ner under deras öppettider var jag förbi ikväll o passade på att väga mig och träna. 89,9 kg viade vågen på (o då hade jag ändå lite tyngre kläder på mig än jag brukar ha på mig när jag väger mig) Nästan 20 kg nu, eller 19,7 kg för att vara exakt. Helt otroligt! Nu e det bara 10 kg kvar till målet! Jag trodde/hade förväntat mig att gå upp 2 kg nu när jag började äta mat inte gå ner  


Fyllde ju år i fredags och lyxade till det. Killen bjöd mig grekisk restaurang, den bästa i Stockholm med lite dyrare priser, men oh så gott det var! Det blev lite vitlöksbröd med auberginedipp (melitzanosalata sååå gott) och sedan souvlaki med skivad friterad potatis och ugnsgrillad paprika och tzatziki. Lyxade även lite extra med 2 glas Retsina (grekiskt vin). Bästa måltiden npnsin trot jag, lever fortfarande på den!


Har varit och handlat mat, hela kylskåpet och frysen e fyllda med grönsaker, ganska skum känsla haha...


Så lite fusk har det varit från min sida, och ikväll firar jag mitt delmål med 50g chips, men imorgon e det tillbaks till grönsaker som gäller! E så sjukt taggad och motiverad med känslan av att det funkar det här, jag klarar att äta duktigt för det mesta, kanske fusk nån gång ibland, men jag gör det inte till nån vana och jag svullar inte när jag fuskar, och det är en stor skillnad mot tidigare

Ovido - Quiz & Flashcards