Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

vecka 11, dag 1 jag har köpt lägenhet!

Av Anna - 5 maj 2010 21:35

Händer mycket saker nu. Idag har jag och killen varit och skrivit på kontrakt för att köpa en lägenhet i Stockholm. Känns helt sjukt. Vi har letat lägenheter sedan i höstas, hade nästan gett upp på att hitta en som vi tyckte om till ett rimligt pris. Vi hade kunna köpa ett radhus i Linköping för summan vi fick lägga på en 2:a i utkanten av Stockholm, nämligen Finntorp i Nacka. Har kollat upp, och det finns en Itrim-anläggning i närheten i Sickla, bara 15 min promenad från nya lägenheten :) Vi får flytta in i början av Juli, mindre än 2 månader till dess yeah! så mycket att fixa innan dess bara, el - och TV-avtal som måste sägas upp, bankavtal och sånt att styra upp, men kul är det.


Blr svårt att klämma in träningen den här veckan, var dit i måndags, skulle dit idag men kom inte hem förrän halv åtta på kvällen och imorgon blir det skola hela dagen och sedan tillbaks till Stockholm på fredag. Det suger verkligen att mitt gym inte har öppet till åta varje kväll, och stängt på lördagar. Det öt bra med centret i Sickla, de har öppet alla dagar i veckan, och till åtta på vardagar. Blir enklare att träna då, i alla fall för mig som inte kan klämma in träningen under vanlig kontorstid.


Kanske ska försöka ta mig förbi imorgon bitt, men jag vill inte gå upp kl halv sju på morgonen för att hinna dit. Å andra sidan e det bra, kan jag väga mig också, var ju en vecka sedan sist och jag hoppas ju alltid på magiska resultat :)


Insåg även idag att det är en vecka mer än jag trodde kvar till jag får äta mat. Vet inte vad jag tänkte med. Hade skrivit upp att det var den 12e maj, men det är ju först den 19e maj som jag ska börja äta mat igen. Just nu tänker jag väääldigt mycket på mat. man har ju saknat det i 2 månader nu. Det roliga är att delar av mitt beteende inte har ändrats upptäckte jag idag. Gick in på City Gross de öppnade i Uppsala idag, och självklart var det massor av erbjudanden på onyttiga saker. 300 g chips för 10 kr! hade lätt köpt flera påsar till "lager", men nu fick jag snällt gå förbi och bara titta på påsarna. Och fan vad jag ville ha en påse, det var ju så billigt, damn this diet kände jag.


Jag antar att det är en lång väg till att bli balanserad kvar att gå...

 
 
Sussie

Sussie

5 maj 2010 22:56

Grattis till lägenheten! Har ju precis gått igenom samma process själv, så jag vet hur mycket det är att göra. Men det är så skönt när det är klart! Jag har iofs en massa grejer kvar att packa upp, men är på plats i alla fall.

Det är nära nu tills du får börja äta! Även om du trodde att det var närmare än vad det var. Men du är snart där i alla fall!

Jag har tänkt flera gånger att jag borde gå och träna innan jobbet, men att kliva upp vid kvart över sex på morgonen är inte riktigt min melodi. Det är samma sak där jag bor att de har stängt på lördagar och stänger 19 på vardagar. Funkar inte alltid. Har faktiskt funderat på att skaffa träningkort någon annanstans som är lite mer tillgängligt.

Du är duktig som skippar chipsen! Ibland är det svårt att sluta drägla vid hyllorna. Men hellre drägla än att äta chips. :)

Heja på!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
studentitrim

studentitrim

5 maj 2010 23:12

jag vet, sjukt svårt at inte slänga ner en påse. än så länge går det bra, men det blir nog svårare när man tillåter sig att äta vanlig mat igen, då kommer det inte känna lika ödesdigert på vågen som idag. Vad kul att ni börjar komma i ordning nu. Det där med itrims öppettider, samt den enformiga träningen gör en lite sugen på att skaffa ett annat tränigskort också. Funderar på att haka på en kompis o köra kickboxning vid sidan om itrim sedan när jag har flyttat för variation, samt så det så himla rolig träning som man defniitivt bränner fett på. rekommenderar starkt om du ska vara "otrogen" mot itrim :) Hoppas det går bra med vanlig mat, kommer förhöra dig om recept sedan när det närmar sig än mer :)

http://studentitrim.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

5 maj 2010 23:34

Grattis! :0) Det är ju lika stort om inte annat som att köpa hus. En bostad i LKPG är inte direkt billig att köpa heller. '

Jag förespråkar varmt att träna utanför itrim. Jag tycker cirkelträningen är tråkig och behöver utmaning. Om jag bodde i STHLM så skulle jag satsa på http://www.nordicmilitarytraining.se/ambition.aspx

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

6 maj 2010 22:35

Kickboxning låter kul! Har kört body combat-pass på gym förut och har tyckt att det har varit kul. Och jäklar vad jobbigt det är!
Min mamma har skaffat träningskort på ett ställe som ligger nära där jag bor, närmare än Itrim. Det lockar lite. Skulle vara kul att träna med henne. Men samtidigt lägger jag redan så mycket pengar på Itrim, så det känns lite dumt att skaffa en till utgift. Får se hur jag gör. Nu under sommaren kan man ju göra mycket aktiviteter utomhus så det blir nog inte aktuellt förrän till hösten.

Hör gärna av dig om recept! Jag äter ganska enformigt, men kan säkert ge lite tips.

http://itrimsussie.blogspot.com

 
studentitrim

studentitrim

8 maj 2010 17:46

Det där med miltärträning är nog inte riktigt min grej Louise, men du har nog rätt att det kan passa dig. Jag är inte så förtjust i att jobba med den egna kroppen tycker bättre om att använda redskap. I och för sig är kickboxning också mycket egna kroppen man använder men passar mig ganska bra, dessutom får man utlopp för all ilska och irritation man bär runt på. Dessutom har jag kört det en hel del förr och vet att jag tycker det är roligt. men man ska ju aldrig säga aldrig :) jag antar kickboxning liknar body combat en hel del, men har ingen aning. men som sagt, medlemskapet kostar ju en del på itrim så får se om jag om ett tag känner att det ärvvärt att lägga extra pengar vid sidan om på andra träningsformer. fördelen med när jag flyttar till stockholm är att dte finns flera anläggningar att träna på, även om träningsformen är densamma.

http://studentitrim.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

10 maj 2010 09:58

TRÄNA KICKBOXNING med MIIIIIIIG!!!!
Inte ens dyrt, du kan antingen köpa månadskort för 390 kr eller klippkort 10 ggr för 700 och det är apkul och apjobbigt!!!
Flytta nu och följ med!!! Elle var med för ngn vecka sen...

 
Ingen bild

student i trim

10 maj 2010 14:51

kanske hakar på dig några gånger sen när jag har flyttat Emma, btw hörde du var en mes....

 
Ingen bild

student i trim

10 maj 2010 14:52

Kanske hakar på dig när jag har flyttat Emma, maybe baby

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards