Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

första middagen

Av Anna - 19 maj 2010 20:02

Nu har jag ätit min första måltid. Var riktigt gott, har nog hittat min genväg för grönsaker, att göra mos av broccoli.


                            


Det blev som sagt kyckling ugn med olivolja, vitlök, chilipulver, salt och peppar. Sedan blev det en potatis med en knytnäve broccoli som jag mosade tillsammans och hade vitlök, salt och peppar på. Mums. Kändes som en festmåltid. Har gjort lunchlådor till de följande 2 dagarna så jag inte behöver tänka på vad jag ska laga då. Mycket smidigt att dela upp filéerna och sedan slänga in dem i ugnen i 25 minuter. Och min lilla potatis-och broccolimos vart grym den med. det ser mindre ut på bilden än det faktiskt var, hade hunnit äta lite innan jag kom på att jag skulle ta en bild och slänga upp här:)


Innan middagen passade jag på att försöka springa lite för första gången på typ 5 år. drog med killen och varvade att spinga 100 m med att gå 300 m under 40 min. Gick inte så bra som jag hade hoppats med springandet men nu har jag i alla fall kommit förbi den mentala spärren att ta på sig kläderna och jogga. Kanske sker snart igen, vem vet.

 
 
Sussie

Sussie

19 maj 2010 21:20

Grattis till att få äta igen! Såg gott ut det där!
Och skönt att du tog dig ut på joggingtur. Jag kände verkligen igår att jag ville springa. Nu fick man ju inte det eftersom det var en gång-"tävling", men det finns i benen. Ska ge mig ut i helgen och testa hur det känns. Tror att jag är lite för tung fortfarande, men om man kör intervaller borde det gå bra.

Ha en fin kväll och heja på!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

21 maj 2010 22:10

Ser gott ut. Jag började med kyckling fast jag tjatat om lax. Men det var gott ändå. Har fortfarande inte ätit lax. :0/ Imorgon...eller nästa vecka...

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards