Alla inlägg den 4 april 2010

Av Anna - 4 april 2010 13:15

Hej,


har inte orkat eller haft tid att sitta ner och skriva under påsken, men nu är jag tillbaks. Är fortfarande i Linköping men åker hem tll Uppsala ikväll. Bilen krånglade ju, så det fick bli bussen. Bävar inför att gå till verkstaden i veckan och kräva att de ska fixa bilen som inte funkar trots dyra pengar för reparationen av den.  Eftersom jag trodde att jag skulle ha bilen så packade jag ner kursböcker och dator för att kunna plugga, men blev inget med det hela så nu får jag ägna hela morgondagen åt det, blä. Dessutom känns det som om ryggen ska gå av med min tunga bag som jag släpar på med som vanligt för mycket kläder och annat som jag inte använt. Varför kan jag aldrig lära mig att packa lätta saker? antar att det är en tjejsak...


Har ingen koll på hur jag ligger till vikten, men har haft förvånansvärt lätt att hålla mig till Itrim under påskhelgen, kan bero på att jag inte har haft nån traditionell påskhelg med flera dagars festmat och godis. Blev en liten påskmiddag på skärtorsdagen med mina föräldrar, min morfar, svåger och systerson (världens sötaste unge) innan vi åkte ner till killens mamma i linköpng. Släpade med mig massor av olika matsorter för att ha ett stort urval, men självklart har jag inte ens ätit hälften av all påsar jag dragit med mig...


Fick positiva kommentarer om att det syns i ansiktet och på magen att jag har gått ner i vikt, me like! Dock har killens mamma av nån anledning spegeldörrsgarderober i hallen rakt framför matbordet så man tvingas titta på sig själv medan man äter och typ kan detaljstudera hur man ser ut. Känns ganska jobbigt, men har fått mig att inse att jag behöver gå ner de ytterligare 20 kilo jag har bestämt mig för utöver de 9 jag redan lyckats gå ner innan jag är nöjd med mig själv. Speciellt som man ser sin egen kroppshydda bredvid killens pinnsmala familjemedlemmar. Jag svär den familjen har extrem matsmältningsförmåga, känns orättvist så mycket de kan äta och ändå vara jättesmala. De går alltid runt o käkar på godis och äter jättestora matportioner. Varför gav mina föräldrar mig fel gener?


Blev lite snabb shopping på Ikano-huset med killens lillesyrra igår, dock inköptes inga kläder. Vet inte, men känns som alla kläder är så tråkiga som finns i affärerna nu, dessutom är min mage inte platt ännu som många av klädmodellerna ute passar bättre på. Dock inhandlade jag en väldigt snygg leopardmönstrad stor sjal i grå nyans så man kan se lite trendig ut i vår med skinnjackan, och ett rosa dyrt nagellack för att piffa till mig lite inför våren.


Nu ska vi ut på promenad i den fina vårsolen så att man får till någras steg under dagen och det förhoppningsvis har hänt något på vågen till på onsdag.


Glad påsk!


Ovido - Quiz & Flashcards