Alla inlägg den 5 april 2010

Av Anna - 5 april 2010 13:46

Vilken jävla skitväder idag. Hade precis hängt in vinterjackan i garderoben igår kväll, o nu så tvingas man plocka fram den igen bara för att man råkar bo i Sverige där det kan snöa i april! Måste nog flytta till varmare breddgrader då det är så schizofrent väder i Sverige.


Idag har jag en dålig dag. Först vaknade jag sent, runt 11, sedan hade vi så klart ingen mjölk hemma så fick bli gröt med lightsaft till frukost istället för kaffe med mjölk till gröten. Eftersom vädret suger, fick killen promenera själv till ICA och handla mjölk åt mig när han handlade mat till sig själv. Hade tänkt ta mig ner till gymmet och träna idag, men har ingen lust alls att ut o röra på mig, då jag har världens mensvärk och mina vanliga värktabletter är slut. Dessutom är jag så himla seg och trött idag och har massor av kurslitteratur att läsa in och skriva en inlämningsuppgift till imorgon eftersom jag jobabr imorgon och inte hinner då. Helst av allt skulle jag bara vilka krypa ner i soffan och ha chick-flick marathon med en pizza och chips. Men istället blir det en chokladbar framför datorn och stor kopp kaffe, och kanske några sockerfria halstabletter med fruktsmak som godis...


Det svåraste för mig är inte vad jag får äta, det är att jag måste äta vissa tider. Det där med att gå upp samma tid varje dag är en fin idé, men har lite svårt att hålla mig till det. Ska bli bättre på det igen som jag var i början, så kanske man kan bli piggare igen, hoppas... Jobbar i alla fall på att inte äta min frukost efter kl 11 på helgerna

Ovido - Quiz & Flashcards