Alla inlägg den 24 april 2010

Av Anna - 24 april 2010 14:45

kan ju inte låta bli att gå in på nätet emellanåt...


Testade en ny rätt isad till lunch / mellanmål. Det blev cous cous provencal. Den var lite omständig att göra, skulle mikras, röras runt, vänta, mikra igen och vänta igen innan den kunde ätas. 10 min tog det att få den klar. lite omständigt när man är van med snabba shaker eller bars, men det var faktiskt god. blev imponerad. killen provsmakade också och berömde den som den godaste hittils.  vet inte om jag håller med om det, men helt godkänd.


Smaksatte den med lite vitlökspeppar och timjan, allt blir godare med vitlök. Bästa universalkryddan. Har jag nämn att jag innan dieten var en sucker för pommes med vitlöksdipp på max, för att inte tala om tzatziki? anyways, vitlök is the shit! gör chili sin carnen mycket godare den också. Undrar om det kan var gott med vitlökskryddad broccoli och blomkål sedan när jag får börja äta mat igen? kommer i alla fall testa. måste ju lära mig tycka om grönsaker, och då måste jag ju krydda dem på nåt sätt. Värt en funderare...


mina tankar har börjat kretsa allt mer kring vad jag får äta sen när jag får äta mat igen. spanar i mattidningar och recept på nätet, ska vidga mina vyer 25 år senare haha. bättre sent än aldrig.

Av Anna - 24 april 2010 12:39

seeeg morgon.


Kom i säng lite sent igår, vaknade lite sent, läste DN i en timme och fastnade på facebook en stund, betalade räkningar, godkände deklarationen, allt för att inte behöva börja plugga


Egentligen skulle jag ha varit uppe kl 8 och börjat plugga, men det hände så klart inte. Ligger så sjukt efter nu, börjar få ångest. Sitter och knåpar på inlämningsuppgift till seminarie i veckan, sedan måste jag tentaplugga då jag har tenta på torsdag och ännu inte har hunnit läsa igenom allt. Har bara läst 25% av all litteratur till det. vet inte hur jag ska hinna. Ångest! varför slösar jag bort timmarna på annan skit när jag vet hur mycket det är att göra. Är som en struts, stoppar huvudet i sanden och hoppas det blåser bort allt jag har att göra.


Men nu ska det bli ändring på det. kl 8-20 varje dag är det plugg som gäller. Får se om jag känner att jag hinner gå på gruppmötet på onsdag, känner att jag behöver plugga på den tiden. Samtidigt kan det ju vara skönt att göra nåt annat, träna lite och sånt innan tentan för at rensa skallen. Vi får se...


Här i Uppsala börjar alla ladda för Valborg, årets största händelse för studenter. Fylla i 48 timmar och jag ska vara nykter för första gången. Gravida kan ju ialla fall dricka alkoholfri champagne, but not me! kommer vara skapligt roligt att vara den enda nyktra den dagen. funderade på att bryta tidigare för det, menviktminskningen är viktigare för mig än att dricka alkohol på valborg kom jag fram till. vi får se om jag ångrar mig på valborg...


Idag ska jag dricka mycket vatten så jag orkar plugga. Koncentration är det som gäller idag

Ovido - Quiz & Flashcards