Direktlänk till inlägg 22 april 2010

vecka 9, dag 2

Av Anna - 22 april 2010 12:35

Helt sjukt, är faktiskt inne på min nionde vecka nu. Trodde aldrig att jag skulle klara av att käka bara ersättning i 2 månader, men nu har jag faktiskt gjort det. Inte för att det inte har varit jobbigt emellanåt, ibland har man bara viljat lägga sig ner på golvet och skrika som ett litet barn när suget efter nåt gott kom. Men i det stora hela har det faktiskt varit enkelt.


Jag tror det underlättar att inte kunna äta nån vanlig mat alls, allt blir liksom förbudet och då är ingenting tillåtet så man kan inte fuska med att "unna" sig en massa saker. I alla fall tror jag att det är så det funkar för mig. Däremot kanske jag hade gått ner fortare i vikt om jag bara ätit 4 måltider per dag istället för 5, men å andra sidan gör det det hela lättare att hålla, att jag har min chokladshake att trycka i mig vid 9 på kvällen. Då går jag inte lika hungrig på dan som kanske en del andra verkar göra. Men visst, ibland är jag svinhungrig, det går oftast i vågar. inte hungrig i ett par dar, jättehungrig andra dar.


Sitter och tentapluggar nu. Man saknar ju att kunna trycka i sig pistagenötter, godis eller chips medan man kör all-nighters. Dock upplever jag mig generellt mer fokuserad och alertare än jag var innan dieten så jag "behöver" inte de extra kickarna på samma sätt. Och om det är så att jag sitter uppe till 5 på morgonen så får jag unna mig en extra chokladbar så att jag orkar.


Idag ska jag ta mig till gymmet och träna. Har ju kännt mig sjuk i en vecka och haft jättemycket i skolan och pendlat med jobb så har inte kännt att jag haft tid. Ska bli bättre på att prioritera, men när man har så varierande arbetsbelastning som man har som student så kommer man tyvärr in i dygnsrytmer där man som jag gjorde igår, känner sig tvungen att sitta från 8-20 i skolan och köra 12-timmarspass med plugg. Då funkar inte itrims öppettider. Man kan ibland önska att de hade mer generösa öppettider. Igår kompenserade jag detta med att promenera till skolan så att jag i alla fall fick in 30 min promenad så det blev nån slags motion.


Den här låten går på repeat i mitt huvud, älskar den.


 
 
Louise

Louise

22 april 2010 16:45

Excuse me while I kiss the sky. Hendrix är gud i min himmel. ;0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Studentitrim

22 april 2010 21:00

hahaha, u are allowed :) den är grym den här låtemn, inte lyssmat på mycket annat men den här gör han suveränt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 11 februari 2013 19:03

... och dagens vikt, -2,8 kg på 1 vecka. Inga jätteresultat, men så har jag tyvärr ätit lite vanlig mat i helgen. Nu e det endast pulver som gäller i veckan igen. ...

Av Anna - 7 februari 2013 17:33

...och jag är inte bjuden ? Bjöd avdelningen på fika för att fira att säsongens förhandlingar och kontrakt var avklarade. Tyvärr var det mindre kul att ha kanellängderna och godiset bakom ryggen hela eftermiddagen utan att få smaka. Being on ...

Av Anna - 4 februari 2013 21:57


Hade lovat mig själv att aldrig köra pulver igen, men here we go again... Efter en tids velande fram och tillbaks och en vikt som sakta kryper uppåt är det dags att göra en kraftsamling för att hindra den negativa utvecklingen. Startvikt oc...

Av Anna - 15 november 2012 20:48

Ikväll kollar jag på aldrig mera fet. Sjukt duktig kille! Påminner mycket om min egen resa även om jag aldrig vägde så pass mycket själv, som mest "bara" 110 kg. Återupplever mycket ångest och känslor som man glömt. Sjukt imponerad av killen, hel...

Av Anna - 4 september 2012 21:26

Efter 3 veckors semester och ytterligare 3 veckors paus är jag tillbaks! Nu undrar ni nog säkert mest hur det ser ut med vikten. Tyvärr måste jag säga att det inte riktigt motsvarar där jag vill vara just nu. Kolhydratsfetandet under semestern sa...

Ovido - Quiz & Flashcards